Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Αν σας αρέσουν τα μυθιστορήματα και διηγήματα που βρίσκετε εδώ
τελείως δωρεάν, μπορείτε να το δείξετε κάνοντας μια δωρεά με τον πιο ασφαλή
τρόπο στο διαδίκτυο.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Το Πιο Δύσκολο Ηλεκτρονικό Βιβλίο που Έχω Φτιάξει Το τελευταίο μέρος της τριλογίας Απομεινάρηδες και Ζωντανοί-Νεκροί είναι εδώ
Μόλις δημοσίευσα το μυθιστόρημα «Οι Επιδιώξεις του Αρχισυγκλητικού», που είναι το τρίτο βιβλίο της τριλογίας Απομεινάρηδες και Ζωντανοί-Νεκροί, και ήταν, οφείλω να ομολογήσω, το πιο δύσκολο βιβλίο που έχω μετατρέψει σε ηλεκτρονική μορφή. Και ως
δύσκολο εννοώ χρονοβόρο. Γιατί όταν ξέρεις πώς να φτιάχνεις ηλεκτρονικό βιβλίο δεν τίθεται θέμα δυσκολίας, μόνο χρόνου.
Και το γεγονός ότι η μετατροπή αυτού του βιβλίου ήταν τόσο χρονοβόρα δεν οφείλεται στο ότι είναι μεγάλο παρά ελάχιστα.
Οι δύο βασικές ηλεκτρονικές μορφές είναι το PDF και τα MOBI/EPUB. Και, ναι, αυτά τα δύο τελευταία τα βάζω μαζί, στην ίδια κατηγορία, γιατί είναι, κατά βάση, το ίδιο πράγμα. Το PDF είναι πανεύκολο να το φτιάξεις αν ξέρεις κάποια βασικά πράγματα από επεξεργασία κειμένου. Στήνεις στον κειμενογράφο σου (Word, Libre Office, ή κάτι άλλο) το βιβλίο ακριβώς όπως το θέλεις,
ακριβώς όπως θέλεις να φαίνεται, και μετά απλά πατάς print as pdf, και αυτό ήταν: έχεις ένα pdf! Και το pdf είναι τέλειο: κρατάει τις σελίδες, κρατάει τις γραμματοσειρές, κρατάει τις εικόνες σε καλή ανάλυση. Αν, δε, το έχεις προσέξει και λίγο, και δεν έχεις ορίσει τις σελίδες στο Α4 αλλά στο Α5, διαβάζεται ακόμα κι από μικρές οθόνες. Δεν έχει πρόβλημα πουθενά, εκτός αν είναι υπερβολικά βαρύ, οπότε και κάποιες πιο αδύναμες συσκευές θα κοκαλώσουν. Αλλά, όπως έλεγα, αν το έχεις προσέξει λίγο δεν θα συμβεί αυτό.
Υπάρχουν, όμως, και οι μορφές MOBI και EPUB, που, για να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρούνται τόσο «απαραίτητες» σήμερα, ούτε γιατί θεωρούνται καλύτερες από το PDF αφού, αντικειμενικά,
δεν είναι. Ο μόνος λόγος για την ύπαρξη των MOBI και EPUB φαίνεται να είναι το ότι πρέπει να έχεις μια κάποια γνώση για να τις φτιάξεις. Δεν είναι εύκολο να τις φτιάξει ο καθένας, και σίγουρα όχι καλά. Είναι πιο... επαγγελματικές υποτίθεται. Αλλά, στην ουσία, μοιάζουν με υποβιβασμένη μορφή ηλεκτρονικής σελίδας· κάνουν λιγότερα πράγματα από,τι μια κανονική ιστοσελίδα με HTML/CSS την οποία διαβάζεις μέσω browser. Και επίσης είναι, φυσικά, κατώτερες από το PDF, αφού ο συγγραφέας δεν μπορεί να παρουσιάσει το κείμενό του
ακριβώς όπως το θέλει. Οι μορφές MOBI και EPUB είναι καλές, κυρίως, για απλό κείμενο. Αν έχεις ένα κείμενο που είναι σαν από πάπυρο, χωρίς καμιά ιδιαίτερη μορφοποίηση, χωρίς εικόνες, χωρίς πίνακες, χωρίς τίποτα τότε οι μορφές MOBI και EPUB είναι άψογες. Αλλιώς, κατά πάσα πιθανότητα, προκαλούν από μικρά έως μεγάλα προβλήματα, όσο καλοφτιαγμένες κι αν είναι.
Παραδόξως, είναι και οι πιο δύσκολες να φτιαχτούν καλά. Πολύ πιο δύσκολες από το PDF. Για να φτιάξεις ένα κείμενο σε MOBI ή EPUB υπάρχουν δύο βασικές μέθοδοι:
Η πρώτη είναι να ρίξεις το κείμενο όπως το έχεις (σε .doc, .odt, ή κάτι τέτοιο) μέσα σε ένα πρόγραμμα που το μετατρέπει σε MOBI ή EPUB. Αυτό είναι γρήγορο, ομολογουμένως, αλλά συνήθως παράγει ένα αποτέλεσμα με πολλά λάθη στη μορφοποίηση από απλά και αμελητέα μέχρι χοντρά και τραγικά. Δυστυχώς, αυτή τη μέθοδο τη χρησιμοποιούν ακόμα και αρκετοί μεγάλοι εκδότες. Έχει τύχει να πληρώσω για να αγοράσω ηλεκτρονικό βιβλίο και να μη μπορώ να το διαβάσω. Κυριολεκτώ. Σε ένα τμήμα του βιβλίου οι παράγραφοι πήγαιναν όπου νάναι δεν κάνω πλάκα. Και ο λόγος ήταν πως σεκείνο το σημείο το βιβλίο ήταν γραμμένο ως θεατρικό, όπου η μορφοποίηση του κειμένου είναι πολύ συγκεκριμένη, και όπου ο αυτόματος μετατροπέας τα είχε κάνει σαλάτα. Ευτυχώς δεν είχα δώσει πολλά λεφτά για να το αγοράσω, ευτυχώς τα ηλεκτρονικά βιβλία είναι κατά κανόνα φτηνά (Αν κάποιος σού ζητήσει πάνω από 5 ευρώ για ηλεκτρονικό βιβλίο, να υποπτεύεσαι ληστεία), αλλά και πάλι έκλαιγα τα λεφτά μου. Έχω κατεβάσει δωρεάν βιβλία που είναι πολύ καλύτερα φτιαγμένα. Ωστόσο, όπως και νάχει, τα αυτόματα προγράμματα μετατροπής σε MOBI ή EPUB πάντα παρουσιάζουν κάποια λάθη, ή δεν έχουν ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα από άποψη αισθητικής. Γιαυτό κιόλας ποτέ δεν κάνω αυτόματα τη μετατροπή των βιβλίων μου σε MOBI ή EPUB.
Η δεύτερη μέθοδος είναι να φτιάξεις το βιβλίο από την αρχή. Αυτό σημαίνει ότι το στήνεις σαν να ήταν κανονική ιστοσελίδα (αλλά απλής μορφής) με HTML και CSS και
μετά το μετατρέπεις με αυτόματο τρόπο σε MOBI ή EPUB χρησιμοποιώντας κάποιο καλό πρόγραμμα (όπως, πχ, το Calibre). Ο καθένας, φυσικά, ακολουθεί και τη δική του τακτική στο πώς κάνει αυτή τη μετατροπή. Προσωπικά, ρίχνω όλο το κείμενο, με copy/paste, σε έναν απλό επεξεργαστή HTML. Εξαλείφω, με αυτόματο τρόπο, όλα τα σκουπιδο-tags που αναπόφευκτα εμφανίζονται και κρατάω μόνο τα βασικά, όπως p, i, b πράγματα που αν δεν τα κρατήσεις δεν θα ξέρεις τι σου γίνεται μες στο κείμενο. Από εκεί και πέρα το υπόλοιπο το φτιάχνω με CSS. Δεν είναι δύσκολο αν έχεις αποφασίσει πώς το θέλεις. Απλά τις επικεφαλίδες των κεφαλαίων οφείλεις να προσέξεις, καθώς και ορισμένα ιδιαίτερα σημεία όπου το κείμενο έχει άλλες μορφές πχ, εκεί όπου εμφανίζεται μια επιστολή μέσα στην αφήγηση και πρέπει να παρουσιαστεί λίγο διαφορετικά.
Η διαδικασία είναι σαφώς πιο χρονοβόρα απτο αν έφτιαχνες ένα PDF, αλλά όχι και τραγικά χρονοβόρα αν ξέρεις τι κάνεις. Το όλο θέμα είναι πόσα από αυτά τα «ιδιαίτερα σημεία» θα έχει το κείμενο. Όσο περισσότερα έχει, τόσο πιο πολύ χρόνο θα χρειαστείς.
Οι Επιδιώξεις του Αρχισυγκλητικού είχαν
πολλά τέτοια σημεία. Πολύ περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο βιβλίο έχω μετατρέψει στη ζωή μου. Μου πήρε εννιά συνεχόμενες ώρες δουλειάς για να το τελειώσω. Μόνο για τις βασικές μου ανάγκες σηκωνόμουν από το πληκτρολόγιο. Ήταν τρελή κατάσταση, και
πάλι το αποτέλεσμα δεν με αφήνει απόλυτα ικανοποιημένο, γιατί το συγκεκριμένο βιβλίο έχει αρκετά σημεία με πολύ ιδιαίτερη μορφοποίηση, και αυτή η μορφοποίηση δεν εμφανίζεται σωστά, δεν εμφανίζεται ακριβώς όπως θα την ήθελα, ούτε στο MOBI ούτε στο EPUB αν και το EPUB νομίζω πως είναι λίγο καλύτερο. Το γιατί το MOBI δείχνει τα πράγματα αλλιώς, παρότι έχει κι αυτό φτιαχτεί με το ίδιο πρόγραμμα από την ίδια HTML/CSS πηγή, δεν το ξέρω και, μάλλον, μόνο ο δαίμων του MOBI το γνωρίζει.
Τέλος πάντων. Τα σημεία με την πολύ ιδιαίτερη μορφοποίηση δεν είναι πολλά σε σύγκριση με τον συνολικό όγκο του κειμένου, και ακόμα και στα MOBI/EPUB διαβάζονται κατανοητά· απλώς δεν είναι ακριβώς όπως θα τα ήθελα. Για να τα δεις ακριβώς όπως θα τα ήθελα, κατέβασε το PDF.
Και ύστερα από εννιά ώρες συνεχόμενης δουλειάς γιαυτή την ιστορία, δεν μπορώ παρά να πω και το εξής: Αν σκέφτεσαι ποτέ να μου κάνεις δωρεά μέσω PayPal, τώρα θα ήταν μια άψογη στιγμή. Τώρα.
Κατά τα άλλα, απολαύστε το τελευταίο βιβλίο της τριλογίας Απομεινάρηδες και Ζωντανοί-Νεκροί. Είναι η πιο χορταστική περιπέτεια (άνω των 1.100 σελίδων) του Ζαώρδιλ του Σκοτωμένου και της μισθοφορικής του ομάδας. Μέσα σαυτό το βιβλίο θα διαβάσεις για εξουσιομανείς πολιτικούς, καιροσκόπους μισθοφόρους και πειρατές, ένα βασίλειο από γεφυρωμένα νησιά, υπερφυσικούς δολοφόνους, μια ψυχεδελική μάγισσα, έναν μαχητή κατεχόμενο από διαβολικό πνεύμα, έναν κυνηγημένο δημοσιογράφο, έναν μάγο με κρυφά σχέδια, έναν θεό του υπόγειου κόσμου και του σκοταδιού, μια ασθένεια που μεταμορφώνει ανθρώπους σε τέρατα, ένα αέριο που κάνει πολεμικά οχήματα να πετάνε, ένα δίκτυο κατασκόπων που επικοινωνούν μέσα από τις αλλαγές στα ρούχα τους, ταξίδια σε άλλες διαστάσεις, απεγνωσμένες αναζητήσεις χαμένων φίλων, γιγάντια θηρία, θηριώδεις θεούς-δαίμονες της Φεηνάρκια, πολεμικές συγκρούσεις με λεπίδες να λιανίζουν και πυροβόλα να θερίζουν. Και στο τέλος, πολλά θα έχουν αλλάξει για όλους, έχοντας χάσει παλιούς συντρόφους και αποκτήσει καινούργιος φίλους. Η τριλογία τελειώνει και οι Ζωντανοί-Νεκροί περνάνε στον μύθο.