Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Αναζητώντας τον Οφιομαχητή, Μέρος 1 Πώς έγραψα την Αναζήτηση του Οφιομαχητή (και άλλα ενδιαφέροντα για φανταστικούς κόσμους, φανταστικά ονόματα, τρόπους γραφής, υπεράνθρωπους, οφιολατρίες...)
Προτού ξεκινήσω την Αναζήτηση του Οφιομαχητή ήμουν σε μια φάση που δεν ήξερα ακριβώς τι να γράψω ενώ πολλές ιδέες παιχνίδιζαν μέσα στο μυαλό μου. Η Αναζήτηση του Οφιομαχητή είναι ένας συνδυασμός από διάφορες από αυτές.
Κατά πρώτον, πάντα ήθελα να χρησιμοποιήσω μια από τις διαστάσεις/κόσμους του Θρυμματισμένου Σύμπαντος που και στον πρώτο και στον δεύτερο κύκλο δεν είχαν χρησιμοποιηθεί πολύ. Την Υπερυδάτια. Η Υπερυδάτια παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον ως φανταστικό σκηνικό, αλλά σε όλες τις ιστορίες μου μέχρι στιγμής απλώς την... προσπερνούσα, επειδή και οι χαρακτήρες μου ήταν περαστικοί από εκεί. Δεν διαδραματιζόταν καμιά βασική πλοκή στην Υπερυδάτια. Έτσι, στον πρώτο και στον δεύτερο κύκλο του ΘΣ, αυτή η διάσταση ουσιαστικά ήταν σαν μια περιοχή από την οποία κανείς περνά για να ταξιδέψει σε άλλες περιοχές – και, στην περίπτωση του ΘΣ, σε άλλες διαστάσεις/κόσμους.
Ήθελα, λοιπόν, να επικεντρωθώ περισσότερο στην Υπερυδάτια, να εξερευνήσω τις ιδιομορφίες της και την πραγματικότητά της· και τότε αποφάσισα να το κάνω. Είπα ότι η καινούργια σειρά που θα γράψω (ή το καινούργιο βιβλίο, αν αποδεικνυόταν μόνο ένα) θα είναι στην Υπερυδάτια.
Η Υπερυδάτια είναι ένας κόσμος όλο νερό: ένας ατέρμονος ωκεανός. Και πάνω σ’αυτό τον ωκεανό πλέουν τρία πελώρια νησιά, που εκεί ονομάζονται ηπειρόνησοι. Αυτές είναι η Κεντρυδάτια, η Μικρυδάτια, και η Ιχθυδάτια. Κι όταν γράφω πλέουν, το εννοώ. Δεν είναι όπως τα «κανονικά» νησιά ή ηπείρους. Επιπλέουν επάνω στη θάλασσα, και κινούνται. Οι κινήσεις που κάνουν είναι πάντα σχετικές αναμεταξύ τους, και οι κάτοικοι της Υπερυδάτιας έχουν βρει τρόπους να τις υπολογίζουν έτσι ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν από τη μια ηπειρόνησο στην άλλη. Αλλιώς θα ήταν πολύ εύκολο να χάσεις τον προορισμό σου μέσα στον ατέρμονο ωκεανό της Υπερυδάτιας, όπου δεν υπάρχουν καθόλου νησιά και κανένα ορόσημο.
Οι ηπειρόνησοι, αφού επιπλέουν, έχουν και από κάτω μεριά, που είναι κάτι σαν ανάποδος βυθός, θα μπορούσες να πεις. Έχει τη δική του γεωγραφία και τις δικές του μορφές ζωής. Κανονικός βυθός στον ατέρμονο ωκεανό της Υπερυδάτιας δεν υπάρχει· ή, αν υπάρχει, κανείς δεν τον έχει βρει όσο βαθιά κι αν έχει πάει. Τα νερά είναι παντού απύθμενα.
Για το πώς ακριβώς επιπλέουν οι ηπειρόνησοι υπάρχει, φυσικά, μια «επιστημονική» εξήγηση – βάσει της επιστήμης του Θρυμματισμένου Σύμπαντος – αλλά σε αυτό δεν θα αναφερθώ περισσότερο, γιατί έχει ενδιαφέρον να το διαβάσει κανείς μέσα από τα βιβλία της Αναζήτησης του Οφιομαχητή.
Ξεκίνησα, επομένως, έχοντας αποφασίσει ότι ο τρίτος κύκλος του ΘΣ θα αρχίζει στην Υπερυδάτια και θα μένει εκεί για πολύ.
Αλλά αυτό δεν είναι ούτε πλοκή ούτε ιστορία. Και ακόμα δεν είχα αποφασίσει ποια θα είναι η ιστορία που θα γράψω, αν και, όπως είπα παραπάνω, έπαιζα με διάφορες ιδέες μες στο μυαλό μου. Μία από αυτές ήταν και η ιδέα του υπερανθρώπου (βλ. και σχετικό άρθρο που τελικά έγραψα ενόσω έγραφα και την Αναζήτηση του Οφιομαχητή). Ο υπεράνθρωπος από τη μια έχει ενδιαφέρον – ως ιδέα – από την άλλη δεν έχει – ως χαρακτήρας. Επειδή είναι πανίσχυρος λύνει τα προβλήματά του πολύ εύκολα και, άρα, είναι βαρετός.
Εκείνο τον καιρό, όμως, είχε τύχει μόλις να τελειώσω να διαβάζω το Amber του Zelazny για δεύτερη φορά: και στοAmber όλοι οι βασικά χαρακτήρες είναι βασικά υπεράνθρωποι. Όλοι που κατάγονται από το Amber έχουν μεγαλύτερη δύναμη, αντοχή, και γενικά είναι καλύτεροι στα πάντα από τους «φυσιολογικούς» ανθρώπους. Οι Αμπερίτες είναι σχεδόν κάτι σαν τον Χι-Μαν – μπορούν να σηκώσουν ένα αυτοκίνητο στον αέρα – αλλά δεν τους φαίνεται. Δεν το προσέχεις και τόσο μέσα από την αφήγηση. Γιατί; Επειδή τα προβλήματά τους είναι τέτοια που η δύναμή τους δεν τα λύνει αυτομάτως, ούτε οι άλλες υπεράνθρωπες ικανότητές τους. Αν, μάλιστα, δεν ήταν έτσι υπεράνθρωποι, δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν.
Αποφάσισα, λοιπόν, να κάνω αυτό: να έχω για βασικό χαρακτήρα έναν υπερφυσικά δυνατό άνθρωπο που όμως η δύναμή του από μόνη της δεν μπορεί να λύσει τα προβλήματά του. Γιατί, εκτός των άλλων, ο κόσμος είναι πολύπλοκος και πολυσύνθετος· δεν φτάνει να είσαι δυνατός για να τα λύσεις όλα. Αυτό συμβαίνει μόνο στις πιο απλοϊκές ιστορίες.
Το Amber είναι, επίσης, γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο, και με είχε πιάσει κι εμένα μια όρεξη να γράψω σε πρώτο πρόσωπο, οπότε η Αναζήτηση του Οφιομαχητή είναι γραμμένη σε πρώτο πρόσωπο, από την οπτική γωνία του ίδιου του Οφιομαχητή – κυρίως. Αλλά, επειδή βαριέμαι συνήθως να γράφω συνέχεια σε πρώτο πρόσωπο, η αφήγηση έχει μέσα και τρίτο πρόσωπο. Όχι τυχαία, όμως.
Η αφήγηση είναι διπλή. Είναι σαν να διαβάζεις δύο ιστορίες, όχι μία, οι οποίες συνδέονται αλλά όχι άμεσα. Συνδέονται μακροπρόθεσμα και σταδιακά. Δηλαδή, θα μπορούσες ουσιαστικά να τις διαβάσεις και χωριστά.
Η μία αφήγηση είναι στο παρόν, στο τώρα. Αυτή είναι γραμμένη σε πρώτο πρόσωπο, από την οπτική γωνία του Οφιομαχητή (κυρίως – γιατί μερικές φορές αλλάζει κιόλας, αλλά σπάνια), και είναι μια πλοκή που συνεχίζεται και επεκτείνεται καθώς τα βιβλία προχωρούν.
Η άλλη αφήγηση είναι στο παρελθόν, και είναι γραμμένη σε τρίτο πρόσωπο, οπτική γωνία τελείως ανοιχτή – δηλαδή, μπορεί να γράφω ακόμα και για τις εντυπώσεις των ανθρώπων μιας ολόκληρης πόλης. Αυτή η παρελθοντική ιστορία σχετίζεται πάλι με τον Οφιομαχητή· είναι για το πώς βρέθηκε αρχικά στην Υπερυδάτια και τι ξεκίνησε να κάνει εκεί. Αλλά, πολλές φορές, εστιάζεται περισσότερο στους άλλους γύρω του, και στο πώς τον βλέπουν, παρά στον ίδιο. Αυτή η αφήγηση δεν είναι μία πελώρια πλοκή που συνεχίζεται από βιβλίο σε βιβλίο· είναι πιο πολύ σαν πολλές μικρές ιστορίες που όμως συνδέονται μεταξύ τους. Δηλαδή, είναι οι περιπέτειες που είχε ο Οφιομαχητής στην Υπερυδάτια μέχρι να φτάσουμε στο παρόν, στην παροντική αφήγηση, που εκτός απ’το ότι είναι γραμμένη σε πρώτο πρόσωπο είναι γραμμένη και σε Ενεστώτα χρόνο, ενώ η παρελθοντική αφήγηση είναι γραμμένη σε Αόριστο.
Αυτές οι παρελθοντικές περιπέτειες του Οφιομαχητή έχουν ενδιαφέρον από μόνες τους και μπορούν να διαβαστούν ακόμα και τελείως ανεξάρτητα από τη βασική πλοκή της αφήγησης του πρώτου προσώπου (αν και τα κεφάλαια πηγαίνουν εναλλάξ μέσα στα βιβλία: ένα στο παρόν, ένα στο παρελθόν). Σταδιακά, όμως, αρχίζουν να συνδέονται με την παροντική αφήγηση. Αρχίζει να γίνεται ολοένα και πιο φανερό ότι πολλά πράγματα δεν είναι τυχαία, και ότι το παρελθόν έχει αντανάκλαση στο παρόν.
Αυτά σχετικά με τον τρόπο που είναι γραμμένη η Αναζήτηση του Οφιομαχητή. Σε τούτο το άρθρο, όμως, έχω ακόμα πολλά να γράψω, και έχει γίνει ήδη αρκετά μεγάλο. Θα συνεχίσουμε, οπότε, σε δεύτερο μέρος σύντομα.
Για την ώρα, θα αναφέρω μόνο άλλο ένα αξιοσημείωτο της Υπερυδάτιας. Όσοι έχουν διαβάσει κι άλλες ιστορίες από το Θρυμματισμένο Σύμπαν ίσως να έχουν διακρίνει ότι σε κάθε διάσταση/κόσμο τα ονόματα των χαρακτήρων είναι και λίγο (ώς πολύ) διαφορετικά. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Είναι για να δώσει ένα κάποιο ύφος σε κάθε διάσταση. Στην Υπερυδάτια μπορεί να συναντήσει κανείς ονόματα όπως Δημήτριος, Γεώργιος, Ιωάννης, Ελένη, Ιωάννα, Λουκία... Αυτά τα ονόματα δεν είναι ακριβώς αυτά τα ονόματα. Δεν είναι, δηλαδή, ακριβώς τα δικά μας ελληνικά ονόματα. Είναι απλώς η καλύτερη δυνατή μετάφραση των αντίστοιχων ονομάτων που υπάρχουν στην Υπερυδάτια· γιατί, φυσικά, στην Υπερυδάτια προφανώς δεν μιλάνε ελληνικά. Τα συγκεκριμένα ονόματα αποδίδουν, όμως, σωστά το ύφος της διάστασης. Και είναι πάντα έτσι, μεγάλα. Ο Γεώργιος δεν είναι ποτέ Γιώργος, ούτε ο Ιωάννης Γιάννης. Είναι πάντα Γεώργιος και Ιωάννης. Γιατί αυτό αποδίδει πιο σωστά το ύφος των ονομάτων στην Υπερυδάτια.
Περισσότερα για τη φύση του Οφιομαχητή, την οφιολατρία της Έχιδνας, και άλλα, στο επόμενο μέρος αυτού του άρθρου. Σύντομα.