Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Dray Prescot: από Manhounds of Antares έως Masks of Scorpioτου Alan Burt Akers
Πριν από αρκετά χρόνια – συγκεκριμένα, το 2015 – είχα γράψει μια βιβλιοκριτική για τα πρώτα πέντε βιβλία αυτής της απέραντης σειράς.
Αυτά τα πρώτα πέντε βιβλία είναι και τα πιο αδύναμα. Δεν θα επαναλάβω πράγματα που έχω ήδη αναφέρει στην προηγούμενη κριτική, αλλά είναι, σε γενικές γραμμές, αρκετά συνηθισμένες περιπέτειες τύπου sword & planet ανάμεικτο με ηρωική φαντασία, και έχουν πάρα πολλά κλισέ στοιχεία. Για παράδειγμα, ο ήρωας συνέχεια αιχμαλωτίζεται και υποδουλώνεται, αλλά ξεφεύγει και κάνει επανάσταση. Συνέχεια υπάρχει κάποια γυναίκα που προσπαθεί να τον κολάσει, αλλά εκείνος πάντα μένει πιστός στην Πριγκίπισσά του, την οποία σχεδόν ποτέ δεν συναντά. Επίσης, ο ήρωας είναι σχετικά πανίσχυρος: δεν υπάρχει και τίποτα που να μπορεί να του αντισταθεί – εκτός από όταν, από κάποια εξωφρενική συγκυρία, έχει αιχμαλωτιστεί και είναι αλυσοδεμένος.
Γιατί, λοιπόν, να συνεχίσω να διαβάζω αυτή τη σειρά; Γιατί, πέρα από τα κλισέ πράγματα, εκείνα τα πρώτα πέντε βιβλία φαινόταν να κρύβουν μια υπόσχεση ότι κάτι το καταπληκτικό θα ακολουθήσει, ότι είναι κάτι περισσότερο από αυτό που δείχνουν.
Και δεν είχα άδικο, γι’αυτό κιόλας ακόμα διαβάζω τη σειρά με τον Dray Prescot. Και από καιρό ήθελα να γράψω μια βιβλιοκριτική για τα επόμενα βιβλία, όμως όλο το ανέβαλα γιατί δεν ήξερα πόσα να συμπεριλάβω. Είναι πάρα πολλά (αν και το καθένα μικρό), και συνεχώς περίμενα να διαβάσω ένα ακόμα. Αλλά μετά έγιναν πολλά αυτά που είχα διαβάσει και δεν ήμουν σίγουρος ότι θυμόμουν και τόσο καλά τα προηγούμενα ώστε να κάνω βιβλιοκριτική. Όταν έχεις διαβάσει δεκαπέντε-και-βάλε βιβλία, που να θυμάσαι τι ακριβώς γράφει το πρώτο από αυτά τα δεκαπέντε;
Έτσι, δεν έγραφα βιβλιοκριτική.
Τώρα, όμως, συνειδητοποίησα ότι δεν έχει σημασία αν θυμάμαι τις λεπτομέρειες ή όχι. Είναι κάτι το τελείως ανούσιο. Η όλη αίσθηση είναι που μετρά στον κόσμο του Dray Prescot. Αν θέλετε να δείτε τι είναι αυτός ο κόσμος, διαβάστε την παλιά βιβλιοκριτική μου. Εδώ θα πω μόνο ότι, μετά από τα πρώτα πέντε βιβλία, ο κόσμος αποκτά ολοένα και περισσότερες λεπτομέρειες, ολοένα και περισσότερα στοιχεία και δεδομένα. Έχοντας πλέον φτάσει στο 31ο βιβλίο της σειράς, το Masks of Scorpio, νομίζω ότι χρειάζεσαι μάλλον ολόκληρη εγκυκλοπαίδεια για να συμπεριλάβεις όλα αυτά τα στοιχεία του πλανήτη Kregen – και ίσως οι σημειώσεις του συγγραφέα να ήταν όντως σαν εγκυκλοπαίδεια.
Εκείνο που κυρίως με κράτησε, και ακόμα με κρατά, σε τούτη σειρά είναι ο φανταστικός κόσμος της. Είναι σαν ένα ανεξάντλητο μαγικό κουτί που ακατάπαυστα βγάζει θαυμαστά πράγματα. Αναρωτιέμαι πολλές φορές αν ο Alan Burt Akers (Kenneth Bulmer) είχε πέσει σε λάθη ή αντιφάσεις, γράφοντάς τα όλα αυτά. Δεν έχω προσέξει κάτι συγκεκριμένο – δεν τα διαβάζω και τόσο εξονυχιστικά – αλλά είμαι σίγουρος πως κάποια λάθη πρέπει να υπάρχουν. Δεν μπορεί ανθρώπινο μυαλό να συγκρατήσει σωστά τόσες λεπτομέρειες. Ωστόσο, αυτό δεν θα το έλεγα πρόβλημα, σε καμία περίπτωση. Θα το έλεγα μέρος της μαγείας της σειράς του Dray Prescot.
Ο συγγραφέας έχει καταφέρει να πλάσει έναν κόσμο που μοιάζει πραγματικά ζωντανός.
Τα βιβλία αυτά δεν είναι τέλεια (και τι είναι τέλειο, άλλωστε;) από λογοτεχνικής άποψης, και θα μπορούσε, ίσως, κάποιος να τους βρει διάφορα ψεγάδια. Πράγμα, όμως, που μικρή σημασία έχει. Η όλη παραξενοσύνη και καταπληκτικότητα του φανταστικού κόσμου και των περιπετειών του Dray Prescot είναι που σε παρασύρει.
Μερικές φορές κάθομαι και το σκέφτομαι όλο αυτό το σκηνικό και δεν μπορεί να το χωρέσει το μυαλό. Είναι δείγμα αχαλίνωτης και ακατάπαυστης δημιουργικότητας. Το διανοείσαι και λες: Γαμώτο, πώς πέρασαν όλ’ αυτά από το μυαλό του συγγραφέα; Ναι, ακόμα κι εγώ το σκέφτομαι αυτό, ύστερα από τόσους φανταστικούς κόσμους που έχω φτιάξει για τα βιβλία μου. Σε αφήνει άναυδο. Και είναι σημάδι ότι πρόκειται για κάτι το όντως αξιόλογο.
Στα επόμενα βιβλία μετά από τα πρώτα πέντε, ακόμα και πολλά στοιχεία της πλοκής φτιάχνουν. Ή, μάλλον, όχι μόνο φτιάχνουν: οι πλοκές γίνονται τρομερά πρωτότυπες, ιδιοσυγκρασιακές, και λαβυρινθώδεις. Τέρμα τα κλισέ των πρώτων πέντε βιβλίων· δεν υπάρχουν κλισέ αποκεί και πέρα.
Και όταν λέω ότι οι πλοκές είναι λαβυρινθώδεις το εννοώ. Μπορεί κάτι να ξεκινά στο βιβλίο 13 – ο Dray Prescot να συναντά έναν παλιό γνωστό και ξαφνικά να τον χάνει, για παράδειγμα – και μετά αυτό να συνεχίζεται στο βιβλίο 21, ενώ ανάμεσα έχουν συμβεί ένα σωρό περιπέτειες και περιστατικά, που κι αυτά άλλα λύνονται ώς το τέλος του βιβλίου, άλλα διακόπτονται και συνεχίζονται σε άλλο βιβλίο.
Η όλη κατάσταση θυμίζει ύποπτα πραγματικότητα. Νομίζεις ότι διαβάζεις για αληθινά γεγονότα, αν και εξωφρενικά και πολύ ευφάνταστα, τα οποία συμβαίνουν μέσα σε έναν εξίσου αληθινό, αν και εξωφρενικό, κόσμο που προχωρά και μεταλλάσσεται.
Δεν μπορείς να κάνεις βιβλιοκριτική στο καθένα από αυτά τα βιβλία ξεχωριστά. Δεν θα είχε νόημα. Μόνο ως σύνολο μπορείς να τα δεις, ως έναν υπέροχο, φανταστικά πλασμένο λαβύρινθο.
Υπήρξαν και κάποιες στιγμές που αυτή η σειρά με κούρασε, αλλά δεν ήταν πολλές. Ήταν ελάχιστες. Και κάθε φορά που αισθανόμουν κουρασμένος, κάτι το απίθανο πάλι γινόταν το οποίο με συνάρπαζε και με έκανε να θέλω να συνεχίσω.
Γι’αυτό κιόλας διαβάζω τη σειρά Dray Prescot εδώ και τόσα χρόνια ανάμεσα σε άλλα βιβλία, και είμαι τώρα στο 31ο βιβλίο της, το Masks of Scorpio, και δεν σκοπεύω να την παρατήσω.
Το μόνο που με ενοχλεί λίγο είναι ότι η σειρά είναι ανολοκλήρωτη. Ο Bulmer δεν πρόλαβε να την τελειώσει! Φτάνει ως το 52ο βιβλίο, και το 53ο είναι ημιτελές. Ωστόσο, ούτε αυτό δεν θα το χαρακτήριζα πρόβλημα. Η σειρά Dray Prescot δεν είναι κάτι που το διαβάζεις για να το τελειώσεις και να δεις τι γίνεται στο φινάλε. Είναι από εκείνες τις σειρές που τις διαβάζεις για να βυθιστείς σε ένα μαγευτικό, φανταστικό σκηνικό: σε μια εναλλακτική πραγματικότητα, θα μπορούσες να πεις. Δε θες να δεις το τέλος, γιατί το ξέρεις ότι δεν υπάρχει τέλος. Η πραγματικότητα απλά συνεχίζεται επ’άπειρον, όπως και η σειρά Dray Prescot.
Ο συγγραφέας, μάλιστα, έχει βρει και μια πολύ καλή αιτιολογία γιατί ο ήρωάς του μπορεί και βιώνει τόσες περιπέτειες: Οι κάτοικοι του Kregen ζουν πιο πολλά χρόνια από εμάς στη Γη· αλλά ο Dray Prescot έχει βουτήξει και σε μια μαγική λίμνη που τον κάνει να μπορεί να ζήσει ακόμα περισσότερα χρόνια και να έχει μεγαλύτερη αντίσταση σε ασθένειες και τα λοιπά. Επομένως, δεν χρειάζεται να αναρωτιέσαι – όπως, για παράδειγμα, με τον Κόναν ή τον Τζέιμς Μποντ – πώς είναι δυνατόν να έχει τόσες περιπέτειες. Τις έχει γιατί είναι τρομερά μακρόβιος, και γιατί ο Kregen είναι ένας κόσμος εκ φύσεως γεμάτος περιπέτειες και έντονη ζωή – όπως ο ίδιος ο Dray Prescot, ο αφηγητής μας, αναφέρει ξανά και ξανά σε αυτά τα βιβλία.
Δεν θα έλεγα ποτέ ότι η σειρά Dray Prescot είναι τρομερή από λογοτεχνική άποψη. Δεν είναι κι άσχημη, βέβαια – και όσο προχωράνε τα βιβλία γίνεται ολοένα και καλύτερη η γραφή. Όμως εκείνο που εδώ μετράει είναι, όπως είπα παραπάνω, η αχαλίνωτη δημιουργικότητα. Το καταλαβαίνεις ότι διαβάζεις κάτι που ο συγγραφέας πραγματικά γούσταρε που το έγραφε: και αυτό είναι μεταδοτικό.
Ορισμένες καταστάσεις στον Kregen μπορούν να χαρακτηριστούν ακόμα και αστείες, ή υπερβολικές· αλλά τέτοια είναι η φύση του Kregen. Αν δεν ήταν έτσι, δεν θα είχε τη γοητεία που έχει. Και το γεγονός ότι ο Dray Prescot είναι υπερήρωας είναι ένα από αυτά τα υπερβολικά αλλά ταιριαστά στοιχεία. Δεν είναι απλώς ένας He-Man που ρίχνει μπουνιές και γκρεμίζει κάστρα· δημιουργούνται τέτοιες πλοκές και ιστορίες γύρω του που η μαχητική του δεινότητα δεν είναι παρά ένα από τα στοιχεία της όλης κατάστασης. Δεν αποτελεί εύκολη λύση· τίποτα δεν λύνεται και τόσο εύκολα μέσα σε αυτό τον λαβύρινθο.
Είμαι, λοιπόν, τώρα στο Masks of Scorpio. Κοντεύω να το τελειώσω καθώς γράφω αυτό το κείμενο, και πραγματικά έχω πάλι όρεξη να συνεχίσω να διαβάζω Dray Prescot. Από μια άποψη, θα έλεγα ότι έχει αρχίσει να μου αρέσει όσο και το Amber του Zelazny, αν και είναι κάτι το τελείως διαφορετικό. Για να είμαι ειλικρινής, θα ήθελα και το Amber να είχε περισσότερα βιβλία, να ήταν έτσι, λαβυρινθώδες και ατέρμονο, όπως η σειρά με τον Dray Prescot.