Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Dray Prescot: Transit to Scorpio, The Suns of Scorpio, Warrior of Scorpio, Swordships of Scorpio, Prince of Scorpio του Alan Burt Akers
Αυτή είναι μια σειρά αποτελούμενη από
52
βιβλία και ένα ημιτελές. Εδώ γράφω για τα πρώτα πέντε, τον πρώτο κύκλο της σειράς (The Delia Cycle). Τυχαίνει να έχω βρει τα 45 βιβλία. Δεν ξέρω αν τελικά θα τα διαβάσω όλα, αν και το καθένα είναι σχετικό μικρό γύρω στις 170 σελίδες.
Η σειρά του Dray Prescot είναι βασισμένη στην παράδοση
Sword & Planet,
όπως την ξεκίνησε κάποτε ο
Edgar Rice Burroughs με τις
περιπέτειες στον Άρη. Μπορείς από μια άποψη να πεις ότι ο Dray Prescot είναι «αντιγραφή» εκείνων των βιβλίων· αλλά δεν νομίζω ότι αυτό ισχύει απόλυτα. Τουλάχιστον, δεν ισχύει περισσότερο από το ότι είναι αντιγραφές του
Άρχοντα των Δαχτυλιδιών όλα τα βιβλία που τον ακολούθησαν στα οποία εμφανίζονται ξωτικά και νάνοι και τρομεροί Σκοτεινοί Άρχοντες που πρέπει να τους νικήσουν διστακτικοί ήρωες. Επιπλέον, ο φανταστικός πλανήτης του Dray Prescot, ο Kregen, δεν μοιάζει καθόλου με τον Barsoom· δεν έχει τόσο εξελιγμένη τεχνολογία, όπως ακτινοπίστολα, οχήματα, και τα λοιπά. Είναι ένας αρχαίος κόσμος και αρκετά βαρβαρικός, με μόνο κάποιες λίγες εξαιρέσεις: για παράδειγμα, υπάρχουν αερόπλοια που πετάνε με κάποιου είδους τεχνολογία, και υπάρχει κάπου και μια κρυφή υπερτεχνολογική πόλη που, όμως, εμφανίζεται μόνο στην αρχή του πρώτου βιβλίου. Επομένως, δεν θα έλεγα πως ο Dray Prescot είναι αντιγραφή της αρειανής σειράς του Edgar Rice Burroughs, αλλά μάλλον στην
sword & planet παράδοση αυτής της σειράς.
Η σειρά του Dray Prescot είναι γραμμένη σε πρώτο πρόσωπο (με την εξαίρεση μερικών βιβλίων που είναι σε τρίτο) και είναι από εκείνες τις σειρές που άλλοι τις απεχθάνονται με πάθος, άλλοι τις αγαπούν. Μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιος την απεχθάνεται. Αλλά μπορώ να καταλάβω και γιατί κάποιος την αγαπά.
Κατά πρώτον, η σειρά, για εμένα τουλάχιστον, έχει ορισμένα στοιχεία που είναι από αρνητικά έως τραγελαφικά. Ο βασικός ήρωας είναι, βέβαια, ένας γήινος που μυστηριώδεις δυνάμεις (οι Star Lords) τον μεταφέρουν στον πλανήτη Kregen (Scorpio), σύμφωνα με την παράδοση Edgar Rice Burroughs. Ο Dray Prescot είναι ένας άντρας μετρίου αναστήματος αλλά με υπερβολικά φαρδείς ώμους, και αυτό, υποθέτω, σημαίνει ότι είναι πολύ δυνατός εκ φύσεως. Ύστερα από την άφιξή του στον άγνωστο πλανήτη, φτάνει σύντομα στην πόλη των Savanti (τη μόνη υπερτεχνολογική πόλη στα πρώτα πέντε βιβλία) όπου αυτή η τρομερά εξελιγμένη φυλή τον εκπαιδεύει σε πολεμικές και άλλες τέχνες και τον βαπτίζει σε μια λίμνη η οποία του προσφέρει σημαντικές δυνάμεις, όπως χίλια χρόνια φυσικής ζωής, αντίσταση σε ασθένειες, αυξημένες θεραπευτικές ικανότητες. Μετά ο Dray Prescot εξορίζεται από αυτή την πόλη κι επιστρέφει πάλι στη Γη, αλλά σύντομα τον ξαναστέλνουν στον Kregen. (Οι τηλεμεταφορές γίνονται στιγμιαία και χωρίς τη θέλησή του.) Από εκεί και πέρα, ο Dray Prescot είναι ένας από εκείνους τους πανίσχυρους ήρωες που κανένας και τίποτα δεν μπορεί να σταθεί στο δρόμο του. Κατατροπώνει τους πιο ισχυρούς φύλαρχους με άνεση και ενώνει πολλές φυλές. Δεν υπάρχει αντίπαλος που μπορεί να τον νικήσει σε δίκαιη μάχη σώμα με σώμα. Ορισμένες φορές αρκετές φορές, βασικά αιχμαλωτίζεται και γίνεται δούλος, αλλά πάντα δημιουργεί επαναστάσεις. Πολύ συχνά καταλήγει άρχοντας διάφορων περιοχών και πόλεων. Και
κανένας δεν μπορεί να τον νικήσει στη μάχη (το είπαμε αυτό, δεν το είπαμε;). Πολλές φορές, δε, είναι ντυμένος μόνο με ένα «breechclout» (όπως το γράφει το κείμενο) ένα πανί, δηλαδή, που το τυλίγεις γύρω απτη μέση και κάτω από τα πόδια και μαυτό και μένα σπαθί στο χέρι μπορεί να αντιμετωπίζει πάμπολλους αντιπάλους σαφώς καλύτερα αρματωμένους! Κάπου-κάπου, μάλιστα συνήθως επειδή πριν ήταν σκλάβος τυχαίνει να μάχεται τελείως γυμνός (!) και μετά ναρπάζει από κάτω κανένα breechclout για να το φορέσει: έτσι, βρε αδελφέ, για να μην πολεμά ο άνθρωπος με το
μπιιιιιιτ! του έξω. Δεν υπερβάλλω. Είναι όντως ένας υπερβολικός ήρωας. Ένας superman. Ξεκάθαρα. Ίσως ο συγγραφέας να ήθελε να τον γράψει έτσι επειδή έτσι ήταν και ο John Carter του Edgar Rice Burroughs. Αλλά, και πάλι, παραείναι.
Εκτός αυτού, δεν υπάρχει γυναίκα που να μην πέφτει στα πόδια του Dray Prescot και μιλάμε πάντα για πριγκίπισσες, βασίλισσες, πειρατίνες παρότι ο τύπος υποτίθεται πως είναι άσχημος και άγριος. Ο ίδιος το περιγράφει μέσα από την αφήγησή του. Ωστόσο, ο Dray Prescot δεν καταδέχεται να πλαγιάσει με καμία, παρά μόνο με την πριγκίπισσά του, την Delia, την οποία συνεχώς, για διάφορους λόγους (από απαγωγή μέχρι παρεξήγηση), δεν μπορεί να έχει κοντά του: και, βασικά, η πλοκή της πρώτης πενταλογίας περιστρέφεται γύρω από αυτό το κυνήγι για τη Delia.
Εντάξει, όλα αυτά είναι τελείως τραγελαφικά και μοιάζουν με παιδαριώδη εφηβική φαντασίωση (αν και, προσωπικά, δεν θυμάμαι να είχα ποτέ τέτοιες εφηβικές φαντασιώσεις). Δεν θα είχα κανένα λόγο να διαβάσω τα συγκεκριμένα βιβλία αν δεν υπήρχε και κάτι άλλο εκεί.
Κάτι το πολύ καλό.
Και θα φτάσουμε σαυτό, σύντομα.
Η γραφή του
συγγραφέα δεν είναι άσχημη αλλά ούτε και πολύ σπουδαία. Προσπαθεί να κάνει μεγάλες, φανταχτερές προτάσεις. Κάπου τα καταφέρνει, και είναι όντως ωραίες. Κάπου τα μπουρδουκλώνει, και είναι κακογραμμένες ή γεμάτες επαναλήψεις. Παρόλ αυτά
προσπαθεί. Και η προσπάθεια μετράει τελικά. Ο λόγος του σου δίνει μια όμορφη αίσθηση παρά τα μειονεκτήματά του. Σε μεταφέρει. Και ταιριάζει με το όλο σκηνικό.
Και το σκηνικό ο κόσμος του Kregen είναι όλα τα λεφτά σαυτή τη σειρά. Είναι αξιοσημείωτα καλοφτιαγμένος. Η κάθε περιοχή έχει το δικό της ύφος, τα δικά της έθιμα, τη δική της πολιτική κατάσταση. Υπάρχουν διάφορες φυλές, και από ανθρώπους και από ανθρωποειδή όντα που δεν έχουν καμια σχέση με τα κλασικά ορκ, ξωτικά, και νάνους. Υπάρχουν, για παράδειγμα, οι Rapa, άνθρωποι με κεφάλι πτηνού· οι Chulik με τους μεγάλους κυνόδοντες και το κίτρινο δέρμα, που συνήθως δουλεύουν ως μισθοφόροι· οι Fristle που είναι, ουσιαστικά, γατάνθρωποι· και άλλοι. Τα ήθη και τα έθιμα των διάφορων περιοχών είναι καλοφτιαγμένα, δεν είναι της πλάκας. Και μέσα στο κείμενο αναφέρονται οικόσημα, φατρίες, και ποικίλες ορολογίες. Αναφέρονται φανταστικά κείμενα, ποτά, φρούτα, φαγητά, εργαλεία και όλα αυτά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Η ύπαρξή τους είναι ουσιαστική μέσα στον κόσμο· δεν είναι απλώς μερικά περίεργα ονόματα. Υπάρχουν, επίσης, πολλά εξωτικά θηρία στον Kregen. Δεν υπάρχουν άλογα· υπάρχουν zorca, calsany, και άλλα. Τα περισσότερα έχουν πάνω από τέσσερα πόδια (ναι, η παράδοση του Edgar Rice Burroughs που λέγαμε).
Ο κόσμος αυτών των βιβλίων οφείλω να πω ότι με εντυπωσίασε πολύ ευχάριστα. Θα ήθελα να γράψω ιστορίες στον κόσμο τους· δεν κάνω πλάκα. (Αν και, βέβαια, αποκλείεται να τις γράψω γιατί δεν γράφω fan fiction.) Ο Kregen είναι ένας ζωντανός κόσμος, όχι απλά ένα στημένο σκηνικό μόνο για τις περιπέτειες του πρωταγωνιστή.
Οι πλοκές των βιβλίων, επίσης, δεν είναι άσχημες. Δεν είναι αναμενόμενες, παρότι παραμένουν πιστές σε κάποια κλισέ του είδους Sword & Planet. Παίρνουν απρόσμενες τροπές και είναι όντως μπλεγμένες, περιλαμβάνοντας πολλά στοιχεία. Και όλα αυτά, ναι,
παρότι ο ήρωάς μας είναι από εκείνους τους τρομερούς υπεράνθρωπους πολεμιστές.
Συχνά αναρωτήθηκα γιατί ένας συγγραφέας που μπορεί να φτιάξει έναν τόσο όμορφο κόσμο και μπορεί να σκεφτεί τέτοιες πλοκές έγραψε για έναν τέτοιο ήρωα. Ο ήρωάς του χαλάει όλα τα υπόλοιπα. Ειδικά από τότε που γίνεται και Krozair of Zy (ένα τάγμα αμάλγαμα κουρσάρων και μυστικιστικών ιπποτών) στο δεύτερο βιβλίο, μέχρι και βέλη στον αέρα αποκρούει με το σπαθί του! Τίποτα δεν τον σταματά! Παρόλ αυτά, κάπως καταφέρνει πάντα και μπλέκει σε τρελές παλιοϊστορίες, κλεισμένος σε μπουντρούμια ή αλυσοδεμένος σε πλοία να τραβάει κουπί (προτού τσαντιστεί και σφάξει τους πάντες, εννοείται).
Α, ναι, τα πλοία... Ένα ακόμα πράγμα που με εξέπληξε σαυτά τα βιβλία ήταν τα πλοία του Kregen. Μου είναι άγνωστο αν ο συγγραφέας είχε ναυτικές γνώσεις ή όχι, αλλά τα περιγράφει πολύ λεπτομερειακά. Δεν έχουν σχέση με τα δικά μας αρχαία σκάφη, είναι διαφορετικά, αλλά μοιάζουν φτιαγμένα με συνέπεια. Δεν ξέρω τι μανία μπορεί να είχε ο Alan Burt Akers με τα πλοία, πάντως σίγουρα του άρεσαν.
Το αν θα αγαπήσεις αυτή τη σειρά ή αν θα τη μισήσεις εξαρτάται από τις προσδοκίες σου και από το ποια οπτική γωνία θα τη δεις. Μην περιμένεις να διαβάσεις για ρεαλιστικό πρωταγωνιστή· αν το περιμένεις, θα απογοητευτείς τελείως. Να περιμένεις να διαβάσεις για έναν τρομερά εξωτικό, λεπτομερειακά φτιαγμένο κόσμο. Αν σου αρέσει αυτό, θα σου αρέσει και η σειρά. Και ο συγγραφέας φαίνεται να έχει την ικανότητα να σε μεταφέρει
εκεί. Νομίζεις ότι είσαι στον Kregen όταν διαβάζεις τούτα τα βιβλία. Και αυτό επιτυγχάνεται, νομίζω, με δύο πράγματα: Πρώτον, με την περίπλοκη πρόζα που χρησιμοποίει ο Alan Burt Akers, η οποία δεν είναι τέλεια αλλά δημιουργεί μια κάποια αίσθηση. Και δεύτερον (και σημαντικότερο), με την αναφορά διάφορων λεπτομερειών του Kregen, που σε κάνουν να πιστέψεις ότι όντως πρόκειται για αληθινό μέρος.
Έχω διαβάσει πολλά βιβλία σύγχρονα αρκετά από αυτά που το σκηνικό δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Νομίζεις ότι είναι άδειο: ακόμα ένας βαρετός αρχαίος ή μεσαιωνικός κόσμο, ή άλλος ένας μελλοντικός κόσμος. Δεν μπαίνουν στον κόπο να ασχοληθούν με τις λεπτομέρειες. Θεωρούν ότι αυτό είναι άσκοπη περιγραφή. Κι όμως είναι πολύ σημαντικό, σε τελική ανάλυση. Κάνει τα πάντα να μοιάζουν ζωντανά.
Δεν είμαι σίγουρος αν θα διαβάσω όλα τα βιβλία τούτης της σειράς, αλλά το
Prince of Scorpio δεν θα είναι το τελευταίο που διαβάζω. Αυτά τα μυθιστορήματα δεν είναι λογοτεχνικά αριστουργήματα, όμως είναι από εκείνα τα βιβλία που σε μεταφέρουν αληθινά στον κόσμο τους, χωρίς ενδοιασμούς.
Τελειώνω με έναν σύνδεσμο για έναν χρήσιμο
ιστότοπο για τον Kregen. Εκεί μπορείς να βρεις από χάρτες μέχρι γλωσσάρι. Ακόμα και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.