Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Συγχρονικότητα, Συμπτώσεις, και Αντισυμπτώσεις Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Ή, τα πάντα είναι.
Θα σας πω μια όχι τελείως φανταστική ιστορία. Όταν ήμουν μικρός, αλλά όχι και
πολύ μικρός είχα τελειώσει το σχολείο βρέθηκα στη μέση μιας καταιγίδας παράξενων συμπτώσεων σχετικά με τις γυναίκες. Τι ορίζω ως «παράξενες συμπτώσεις»; Συμπτώσεις που παρουσιάζονται σε ένα δεδομένο χρονικό διάστημα και όλες αφορούν το ίδιο θέμα, ενώ οι πιθανότητες να συμβούν όλες αυτές μαζί είναι λογικά πολύ μικρές, αν όχι ελάχιστες.
Εκείνη την περίοδο, λοιπόν, μπορεί να τύχαινε κάποιος να μου πει κάτι αρνητικό για τις γυναίκες (πχ, ότι καταπιέζουν τους άντρες)· μπορεί να τύχαινε να δω σένα φόρουμ κάπου στο Διαδίκτυο κάποιον να μιλά εναντίον των γυναικών· ορισμένα από τα βιβλία που τύχαινε να διαβάσω θα νόμιζες ότι ήταν γραμμένα από γυναικοφοβικούς ή μισογύνηδες ή ακραίες φεμινίστριες, ή τέλος πάντων από κάποιους που έχουν μια τελείως περίεργη αντίληψη για τη γυναίκα. Σε μια φάση, ένας τύπος που ήξερα τότε προσπάθησε να με πείσει ότι υπάρχει μια παγκόσμια συνωμοσία υποταγής του άντρα, γιαυτό κιόλας συμβαίνουν όλα αυτά που βλέπουμε με το φεμινισμό και τα λοιπά. («Θέλουν να τους κάνουν όλους πούστηδες!»)
Σε μια άλλη φάση, κάποιος μού είπε: «Ρε μαλάκα, γιατί γράφεις έτσι στα βιβλία σου για τις γυναίκες; Γιατί δεν γράφεις για τις γυναίκες όπως είναι στην πραγματικότητα;»
«Πώς, δηλαδή;»
«Πουτάνες. Καριόλες.»
«Είσαι σοβαρός;»
«Μα έτσι είναι στην πραγματικότητα!»
Κι αυτός ο τύπος ήταν, τότε, λίγο πιο μικρός από εμένα. Τελικά, οι μισογύνηδες ίσως απλά να γεννιούνται...
Εκείνη την περίοδο δύο, τρία χρόνια, ή ίσως και λιγότερο συναντούσα πάρα πολλές τέτοιες συμπτώσεις. Έκτοτε από τότε ώς τώρα, δηλαδή πολύ περισσότερα χρόνια δεν έχω συναντήσει τόσες συμπτώσεις
συνολικά σχετικά μαυτό το θέμα. Ήταν σαν κάτι να προσπαθούσε να με πείσει ότι η γυναίκες είναι πολύ κακές. Κι όμως οι συμπτώσεις έρχονταν από διαφορετικές πηγές, ολοφάνερα αποκομμένες μεταξύ τους: δηλαδή, δεν θα μπορούσε κάποιος να τα είχε κανονίσει παρασκηνιακά, νομίζω. Ή, τουλάχιστον, όχι όλα.
Τέτοιου είδους αντισυμπτώσεις ονομάζονται συγχρονικότητα από κάποιους.
Εκείνη την περίοδο που μου συνέβη το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν ήξερα, όμως, για τέτοια πράγματα. Απλά, εκείνο που σκεφτόμουν ήταν ότι η κοινωνία μας δεν πηγαίνει
καθόλου καλά. Είναι δυνατόν να κυκλοφορούν τόσοι κομπλεξικοί και ανισόρροποι;
Κάτι μέσα μου με έσωσε από το να διαμορφώσω μια άποψη βεβιασμένη για τις γυναίκες. Και αυτό το κάτι ίσως να ήταν η Μούσα μου. Πολλές φορές έχει έρθει, φορώντας μαγικό μανδύα και αστραφτερή πανοπλία, για να κλοτσήσει στο σαγόνι κάποιον ψυχικό δαίμονα και να τον στείλει πίσω στην άβυσσο. Επειδή και τότε, όπως πάντα, έγραφα λογοτεχνία, πολύ απλά δεν μπορούσα να παρουσιάζω τις γυναίκες υπό αυτό το πρίσμα. Δεν μου φαινόταν λογικό. Πολλές φορές, μάλιστα, έγραφα τις σκέψεις γυναικών μέσα σε μια ιστορία: και πώς ήταν δυνατόν να γράψω αντικειμενικά αν είχα τέτοιες ηλίθιες πεποιθήσεις στο μυαλό μου; Θα έπρεπε να γίνω ένας από εκείνους τους συγγραφείς πού
ποτέ δεν γράφουν από την οπτική γωνία γυναικών; Φυσικά και όχι. Γράφοντας λοιπόν βρήκα τον δρόμο μου μέσα από την καταιγίδα των αντισυμπτώσεων, αναγνωρίζοντάς τες ως παράλογες.
Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Για να είμαι ειλικρινής, οι περισσότερες γυναίκες που έχω γνωρίσει στη ζωή μου θα μπορούσα να πω ότι είναι οριακά καλύτερες ως χαρακτήρες από τους περισσότερους άντρες που έχω γνωρίσει στη ζωή μου. Υπάρχουν πάντα και παλιοχαρακτήρες, αλλά αυτό δεν έχει σχέση με το φύλο κάποιου. Έχει σχέση με το ποιος είναι.
Αναρωτιέμαι, όμως, αν αυτού του είδους οι συγχρονικότητες δεν είναι παρά μια κατήχηση ενηλικίωσης κάποιο αντανακλαστικό της κοινωνίας, ίσως ώστε να κάνει τους άντρες, καθώς μεγαλώνουν, να είναι καχύποπτοι και προκατειλημμένοι προς τις γυναίκες και, αντίστοιχα, τις γυναίκες να είναι καχύποπτες και προκατειλημμένες προς τους άντρες. Να δημιουργείται, δηλαδή, μια πόλωση ενδογενής μέσα στην κοινωνία η οποία διατηρεί τον νοσηρό διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση. Γιατί, άραγε;
Τώρα, θα σας πω μια άλλη όχι τελείως φανταστική ιστορία. Τελευταία που ήξερα πλέον για συγχρονικότητα και τα σχετικά χάλασε το τηλέφωνο ενός γνωστού μου ατόμου. Αυτό το άτομο κάλεσε τον ΟΤΕ αλλά ο ΟΤΕ αργούσε να έρθει. Μέσα σε χρονικό διάστημα δύο εβδομάδων, αυτό το άτομο έτυχε νακούσει διάφορες «συμπτωματικές» πληροφορίες: Κάποια την οποία συναναστρεφόταν του είπε ότι και το δικό τους τηλέφωνο είχε χαλάσει και είχαν κάνει πάνω από δυο βδομάδες για να το φτιάξουν· κάποιος άλλος τού είπε ότι, στη δουλειά του, και το δικό του τηλέφωνο είχε χαλάσει και έκαναν έναν ολόκληρο μήνα να το φτιάξουν· στο δρόμο, στην αγορά, τελείως τυχαία, άκουσε μια γρια να λέει ότι τα τηλέφωνα στην περιοχή είχαν χαλάσει κι αργούσαν να τα φτιάξουν. Κοντολογίς, ένα σωρό αντισυμπτώσεις σχετικά με τρομερά χρονοβόρες βλάβες. Εννοείται πως αυτό το άτομο ποτέ άλλοτε δεν άκουγε τυχαία τόσα πολλά για βλάβες τηλεφώνων σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Άρχισε επομένως να διαμορφώνει την αντίληψη ότι, λογικά, και το δικό του τηλέφωνο πρέπει να είχε κάποια πολύ σοβαρή βλάβη.
Όταν τελικά ο τεχνικός ήρθε, διαπίστωσαν ότι απλά είχε τσακιστεί ένα καλώδιο μέσα στο σπίτι. Το αποσύνδεσαν, έβαλαν ένα άλλο, και το τηλέφωνο λειτουργούσε ξανά. Μια βλάβη που αυτό το άτομο θα μπορούσε να είχε λύσει και μόνο του.
Μια βλάβη που δεν είχε καμία σχέση με όσα είχε τύχει να ακούσει μέσα σαυτό το μικρό χρονικό διάστημα. Ήταν σαν κάτι να ήθελε να του βάλει στο μυαλό ότι κάτι τρομερό συμβαίνει ενώ στην πραγματικότητα τίποτα το σπουδαίο δεν συνέβαινε!
Τέτοιου είδους συγχρονικότητες παρουσιάζονται αρκετά συχνά, αν και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τις προσέχουν, και ή βρίσκονται σε σύγχυση εξαιτίας αυτών ή διαμορφώνουν απόψεις που είναι τελείως ή μερικώς λανθασμένες.
Τώρα, μπορεί κάποιος να πει: Είναι δυνατόν, ρε φίλε, να υπονοείς ότι υπάρχει κάτι πίσω από αυτές τις παράξενες συμπτώσεις το οποίο προσπαθεί να παίξει με το μυαλό σου;
Επειδή είμαι σκεπτικιστής σχετικά με τα πάντα, δεν θα μπορούσα ποτέ να είμαι σίγουρος για κάτι τέτοιο. Αλλά αρκεί να πούμε ότι είναι ένα φυσικό φαινόμενο, γιατί είναι παρατηρήσιμο όταν ξέρεις για τι να ψάξεις. Και λέω «φυσικό φαινόμενο», όχι «παραφυσικό φαινόμενο», γιατί δεν πιστεύω σε παραφυσικά φαινόμενα. Κάτι που συμβαίνει ή είναι μέσα στη φύση του κόσμου (άρα είναι φυσικό) ή δεν είναι (και, άρα, δεν υφίσταται).
Ο πρώτος που χρησιμοποίησε τον όρο συγχρονικότητα ήταν ο
Carl Jung, κι όποιος θέλει να ψάξει περισσότερα γιαυτό μπορεί άνετα να το κάνει.
Η ορθολογιστική επιστήμη, φυσικά, δεν αποδέχεται τη
συγχρονικότητα επειδή δεν μπορεί να την εντάξει σε καμια συγκεκριμένη εξίσωση,
άρα γιαυτήν δεν υπάρχει. Η κβαντική επιστήμη την αποδέχεται. Σύμφωνα με την
ψυχιατρική, αν παρατηρείς τέτοιες αντισυμπτώσεις, πρέπει να είσαι παρανοϊκός
σχιζοφρενής· αλλά μάλλον
η ίδια η ψυχιατρική πάσχει από παρανοϊκή σχιζοφρένεια, έτσι όπως βλέπει
τρελούς και παλαβούς πίσω από κάθε σκιά.
Όπως
είχε πει ο William Burroughs:
Παρανοϊκός είναι κάποιος που έχει μόλις καταλάβει τι συμβαίνει.
Οι περισσότερες αντισυμπτώσεις αυτού του είδους που έχει τύχει προσωπικά να παρατηρήσω (κοιτάζοντας και προς το παρελθόν, όχι μόνο από τότε που τα μάτια μου άνοιξαν) είναι αρνητικού τύπου. Δηλαδή, μοιάζουν με κάτι που προσπαθεί να σου περάσει κάποια ιδέα ή αντίληψη η οποία είναι προφανώς λανθασμένη ή είναι ενάντια στη θέλησή σου.
Δεν είναι όλες οι αντισυμπτώσεις αρνητικές· υπάρχουν και θετικές. Αλλά οι θετικές αντισυμπτώσεις, κατά κανόνα, δεν μοιάζουν με όνειρο που κάποιος το χειραγωγεί από έξω· νομίζεις ότι βαδίζεις σε μια «χώρα φωτός» και ένα ολόκληρο πεδίο είναι ανοιχτό μπροστά σου, από το οποίο μπορείς αβίαστα να διαλέξεις ό,τι επιθυμείς, φτάνει μόνο ναπλώσεις το χέρι σου και να το πάρεις. Δεν σε πιέζει τίποτα προς οποιαδήποτε κατεύθυνση· απλά...
βλέπεις, κι αυτό είναι αρκετό.
Υπάρχουν και τεχνητές συγχρονικότητες. Διάφοροι έχουν παρατηρήσει τον νόμο της συγχρονικότητας, και κάποιοι απαυτούς δεν έχουν και τόσο θεμιτούς σκοπούς. Μπορεί κάποιος εύκολα να δημιουργήσει τεχνητές συγχρονικότητες μέσα σέναν περιορισμένο χώρο, αν μπορεί να συνεννοήσει κάποιους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί. Αυτό γίνεται συνήθως προκειμένου να διώξουν κάποιο άτομο που είναι ο στόχος της τεχνητής συγχρονικότητας, ή να του προκαλέσουν ψυχική σύγχυση. Μια τέτοια περίπτωση τεχνητών συγχρονικοτήτων έχω συμπεριλάβει στο μυθιστόρημά μου
Οι Υπέρμαχοι του Γαλανού Φωτός, αν και θα ήταν μεγάλο λάθος κάποιος να θεωρήσει αληθινά αυτά που μπορεί να διαβάσει εκεί. Είναι παρατραβηγμένα και περιλαμβάνουν πολλά φανταστικά στοιχεία. Απλώς η κεντρική έμπνευση κάποιων θεμάτων προέρχεται από τις τεχνητές συγχρονικότητες.
Οι τεχνητές συγχρονικότητες μπορούν να είναι πολύ πιο επικίνδυνες από τις φυσικές συγχρονικότητες, γιατί από πίσω τους υπάρχει η κακόβουλη πρόθεση κάποιου ατόμου ή ομάδας ατόμων. Χρησιμοποιούνται από διάφορους για διάφορους σκοπούς, ακόμα και από ψυχιάτρους που νομίζουν ότι έτσι «θεραπεύουν» ενώ, στην ουσία, μόνο κακό κάνουν.
Οι τεχνητές συγχρονικότητες μπορεί, μάλιστα, να μη γίνονται για να προκαλέσουν σύγχυση αλλά τεχνητή επιβράβευση, που κι αυτό είναι επικίνδυνο, γιατί δεν είναι πραγματικό. Σου φουσκώνει το μυαλό, κι απλά γίνεσαι πιο εύκολος στόχος ή χειραγωγείσαι πιο εύκολα.
Οι περισσότεροι άνθρωποι που δεν έχουν σχέση με το θέμα δεν μπορούν να δουν τις συγχρονικότητες. Μπορεί να αισθάνονται άσχημα χωρίς να ξέρουν γιατί. Ή μπορεί να διαμορφώνουν παράξενες αντιλήψεις χωρίς, φαινομενικά, να υπάρχει καλός λόγος γιαυτό. Ή μπορεί να θεωρούν φίλους τους ανθρώπους που, πάλι, δεν φαίνεται να υπάρχει κανένας καλός λόγος για να τους θεωρούν φίλους τους. Αυτό ισχύει και για τις φυσικές και για τις τεχνητές συγχρονικότητες.
Υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι ασχολούνται με τη μαγεία και προσπαθούν να προκαλέσουν συγχρονικότητες επικαλούμενοι κάποιο πνεύμα ή θεό. Πολλές φορές, ύστερα απαυτά που κάνουν, συγχρονικότητες όντως δημιουργούνται. Προσωπικά, όμως, πιστεύω ότι θα έπρεπε κανείς να είναι πολύ επιφυλακτικός, γιατί μπορεί τελικά να μην είναι καθόλου αυτό που νομίζει.
Υπάρχει μια
παλιά μορφή μαντείας του Ερμή (και όχι μόνο). Ψιθυρίζει ο αιτών κάποιο ερώτημα στο άγαλμα του θεού, κλείνει τα αφτιά του, και προσεύχεται για κάποια ώρα. Μετά ανοίγει ταφτιά του, πηγαίνει στην αγορά ή σε κάποιο παρόμοια πολυσύχναστο μέρος, και ό,τι ακούει το εντάσσει σε μια λογική μαντικής συγχονικότητας.
Επειδή ήμουν περίεργος, κάποτε το δοκίμασα. Δεν έκλεισα ταφτιά μου, ούτε προσευχήθηκα στον Ερμή. Βρισκόμουν τότε σένα σπίτι που δεν ήταν καν το δικό μου και βγήκα με την πρόθεση, με την απόλυτη πρόθεση μέσα στο μυαλό μου, να λάβω απαντήσεις σχετικά με κάτι το οποίο δεν θα αναφέρω εδώ. Έκανα μια βόλτα,
ακούγοντας. Σχεδόν αμέσως από τότε που βγήκα από το σπίτι (ενώ δεν είχα πει σε κανέναν τον λόγο για τον οποίο έβγαινα) άρχισαν οι συγχρονικότητες. Άρχισα νακούω, από τυχαίες συνομιλίες, πράγματα που αφορούσαν ένα συγκεκριμένο θέμα, και δεν ήταν κανένα πολύ κοινό θέμα. Δεν ήταν για την πολιτική ή για κάτι άλλο που απασχολεί πολύ κόσμο. Μέχρι να ολοκληρώσω τη βόλτα μου, που δεν ήταν μεγάλη, έπεσα πάνω σε τρεις συγχρονικότητες αυτού του τύπου. Τα λόγια που άκουσα ήταν από τυχαίους ανθρώπους στον δρόμο· δεν ήξεραν καν ότι βρισκόμουν εκεί, δεν μιλούσαν σεμένα. Όλα όμως συνέκλιναν σε κάτι συγκεκριμένο το οποίο μου φάνηκε παράλογο. Δεν έβγαζε νόημα. Δεν απαντούσε στην ερώτηση που είχα στο μυαλό μου. Μου έμοιαζε άσχετο. (Εσκεμμένα δεν λέω λεπτομέρειες, γιατί δεν θέλω να πω.) Μετά από αρκετό καιρό, κατάλαβα ότι τελικά δεν ήταν και τόσο άσχετο. Τότε όμως δεν θα μπορούσα να το είχα καταλάβει εκτός αν είχα
πολύ μεγάλη διορατικότητα.
Το συμπέρασμά μου είναι ότι τέτοιου είδους μαντείες σπάνια βγάζουν νόημα εκτός αν καταλαβαίνεις την κατάσταση εξαιρετικά καλά και έχεις μεγάλη διορατικότητα. Αλλιώς, ίσως απλά να σε μπερδέψουν.
Όμως το θέμα αυτού του άρθρου δεν είναι για τις μαντείες· είναι, κυρίως, για τις αντισυμπτώσεις και πώς μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή μας.
Τι θα γινόταν αν είχα καταλήξει μισογύνης εξαιτίας εκείνων των αντισυμπτώσεων όταν ήμουν ακόμα πολύ μικρός και δεν ήξερα πολλά; Τι θα γινόταν αν εκείνο το γνωστό μου άτομο δεν είχε πιστέψει ότι το τηλέφωνό του είχε κάποιο σοβαρό πρόβλημα αλλά τσέκαρε από μόνο του τα καλώδια κι έβλεπε ότι τελικά μπορούσε να επιδιορθώσει εύκολα τη βλάβη χωρίς να καλέσει τεχνικό;
Τέτοιου είδους αντισυμπτώσεις μπορούν να σε οδηγήσουν σε πολύ μεγάλες ανοησίες, ή να σε βάλουν να κυνηγάς φαντάσματα. Πάω στοίχημα, μάλιστα, ότι πολλές προκαταλήψεις, εμμονές, και ταμπού προέρχονται ή συντηρούνται μέσω συγχρονικοτήτων που ελάχιστοι παρατηρούν. Πάω στοίχημα, επίσης, ότι πολλές ακραίες και μη αντιλήψεις διαμορφώνονται μέσω τεχνητών συγχρονικοτήτων, ώστε μετά τα επηρεασμένα άτομα να ενταχθούν σε συγκεκριμένες ομάδες οι οποίες τα κατευθύνουν εναντίον άλλων ομάδων που κι αυτών τα μέλη δεν είναι παρά θύματα αντίστοιχων συγχρονικοτήτων.
Όταν διαισθάνεσαι, ή κατανοείς, ότι κάτι μοιάζει να προσπαθεί να σε καθοδηγήσει, αναρωτήσου αν πραγματικά θέλεις να πας προς τα εκεί. Ίσως και να θέλεις, ίσως αυτή όντως να είναι η πραγματική σου θέληση, οπότε κανένα πρόβλημα. Αν όμως
δεν είναι αυτή η πραγματική σου θέληση αλλά βαδίζεις προς μια λάθος κατεύθυνση σπρωγμένος/η από μυστηριώδεις εξωτερικές πιέσεις;
Το όλο θέμα καταλήγει στο παλιό, κλασικό ερώτημα της ελευθερίας της βούλησης. Αν καθοδηγείσαι, μπορείς να είσαι ελεύθερος;