Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Τα Βιβλία που Διάβασα Μέσα στο 2023 Και σύντομοι σχολιασμοί για αυτά
Well of Shiuan, Fires of Azeroth, Exile's Gate της C. J. Cherryh
Έχοντας, στο τέλος του 2022, διαβάσει το Gate of Ivrel, προχώρησα στις συνέχειές του. Και έχω γράψει βιβλιοκριτική για όλη αυτή τη σειρά. Παρότι θα μπορούσε να ήταν πολύ καλή, δεν νομίζω ότι τα καταφέρνει. Το ύφος είναι, κυρίως, που χάλασε για εμένα αυτές τις ιστορίες.
A Time of Ghosts, The Frozen God του Richard Kirk
Πριν από κάποια χρόνια, το 2018, είχα διαβάσει το Swordmistress of Chaos, το πρώτο βιβλίο της σειράς Raven. Υποτίθεται ότι αυτά τα βιβλία είναι πολύ «σεξουαλικά διεστραμμένα», σε σημείο που να μη θέλει κανείς να τα διαβάζει – trash, δηλαδή. Εντάξει, λοιπόν, είχα την περιέργεια να τα διαβάσω. Το Swordmistress of Chaos δεν ήταν και τόσο σεξουαλικά διεστραμμένο. Πραγματικά, αν κάποιος το θεωρεί σεξουαλικά διεστραμμένο, μάλλον αυτός είναι σεξουαλικά διεστραμμένος. Είναι μια τυπική ιστορία ηρωικής φαντασίας, ίσως λιγάκι «πιπεράτη». Τίποτα το ιδιαίτερο. Ήθελα να διαβάσω και τα επόμενα, από περιέργεια, αλλά δυστυχώς είναι εξωφρενικά δύσκολο να τα εντοπίσεις. Βρήκα τελικά τα δύο (έχει κι άλλα που δεν τα βρίσκω ακόμα) και τα διάβασα. Το A Time of Ghosts είναι, ίσως, λίγο πιο «σεξουαλικά διεστραμμένο» βιβλίο, αν είσαι πολύ μυγιάγγιχτος· κατά τα άλλα, η ιστορία μού φάνηκε καλύτερη από το Swordmistress of Chaos, αν και είχε και κάποιους παραλογισμούς. Το The Frozen God, παρότι αρκετά ευφάνταστο, έχει ακόμα περισσότερους παραλογισμούς, και πραγματικά σε κάποια σημεία απορείς με τη λογική των χαρακτήρων. Η Raven και ο μάγος φίλος της τρέχουν σε κάτι μέρη του απώτερου Βορρά όπου δεν πατά άνθρωπος απλά και μόνο επειδή θέλουν εκδίκηση από κάποιον που ίσως να έχει πάει εκεί για να κρυφτεί. Και υποτίθεται πως είναι μέρη απ’όπου «κανείς δεν επιστρέφει» και τα λοιπά... Γενικά, αυτό είναι ένα πρόβλημα με τα συγκεκριμένα βιβλία: τα κίνητρα των χαρακτήρων είναι λιγάκι υπερβολικά ή επιπόλαια. Νομίζεις ότι ακολουθούν τη λογική «Έλα, μωρέ, ηρωική φαντασία είναι! Πώς θα έχεις περιπέτειες;» Αλλά, εντάξει, μπορείς να έχεις περιπέτειες και με πιο λογική βάση...
Dhalgren του Samuel R. Delany
Αυτό είναι ένα από τα υποτιθέμενα ψαγμένα βιβλία, με το τρομερό hype από πίσω. Εντάξει, δεν είναι κακό, αλλά δεν είναι και τόσο καλό εκτός αν το δεις ως προώθηση της ψυχεδελικής κουλτούρας, των μαύρων, και των γκέι. Στην αρχή ξεκινά ως πολύ μυστηριώδες και συνεχίζει ως υποσχόμενο· αλλά μετά απλά διαβάζουμε πράγματα όπου δεν γίνεται τίποτα εκτός απ’το να μας περιγράφεται – σε σελίδες επί σελίδων – η ζωή κάποιων συμμοριών, ή πώς κάνουν παρτούζα ένας γκέι, ένας αμφί, και μία κοπέλα που γενικά είναι στρέιτ. Και δεν λέω να μην υπάρχουν κι όλα αυτά, αλλά πρέπει κάπου να γίνεται και κάτι. Κάποια πλοκή, κάποιο ενδιαφέρον. Υπάρχει μόνο ένα γενικό μυστήριο στο βιβλίο – το οποίο είναι μεγάλο, δεν είναι μικρό – σχετικά με τον πρωταγωνιστή, σχετικά με το τι ακριβώς τού συμβαίνει – είναι τρελός; γίνεται κάτι το υπερφυσικό; – αλλά ποτέ δεν έχουμε καμιά απάντηση. Εκτός των άλλων, παρουσιάζονται και κάποια αλλόκοτα ουράνια φαινόμενα που ούτε γι’αυτά δίνεται ποτέ καμία εξήγηση, και το μόνο που τελικά μπορείς να συμπεράνεις είναι ότι αυτή η παράξενη πόλη (που υποτίθεται ότι βρίσκεται κάπου στις ΗΠΑ) έχει, κάπως, βγει από το χωροχρονικό συνεχές του κόσμου μας και, ως εκ τούτου, έχουμε τέτοια τα φαινόμενα. Ή ο πρωταγωνιστής είναι απλά τρελός... Όπως και νάχει, για να είμαι ειλικρινής, είχα βαρεθεί πια να διαβάζω για το τι κάνουν οι συμμορίες στις τουαλέτες τους και πώς πηδ κάποιοι άνθρωποι. Αλλά ανάγκασα τον εαυτό μου να το τελειώσει επειδή είχα την περιέργεια να δω πού θα καταλήξουμε. Ε, δυστυχώς δεν καταλήξαμε και πουθενά... Αξιοσημείωτο, δε, ότι η γραφή είναι καλή όμως. Το διαβάζεις και ρέει. Είναι όμορφα γραμμένο, οι προτάσεις καλλιτεχνικά δομημένες. Πετάει κάτι φιλοσοφίες για τη ζωή και για τον άνθρωπο αποδώ κι αποκεί. Δεν είναι βιβλίο της πλάκας.
The Invention of Morel του Adolfo Bioy Casares
Το The Invention of Morel είναι ένα βιβλίο που το προτείνει ο Μπόρχες, οπότε από αυτό και μόνο μπορείς να καταλάβεις κάτι για το είδος του. Είναι περίεργο χωρίς να έχει στοιχεία που να θεωρούνται πολύ φανταστικό. Ο βαθμός περιεργοσύνης του, όμως, είναι μεγάλος, και έχει και κάποια στοιχεία επιστημονικής φαντασίας. Αλλά, κυρίως, παίζει με την ανθρώπινη αντίληψη και κατανόηση. Μικρό αλλά δυνατό.
The Complete Cosmicomics του Italo Calvino
Ακόμα ένα πολύ περίεργο βιβλίο, αλλά, δυστυχώς, με την κακή έννοια. Για να είμαι ειλικρινής, περίμενα κάτι καλύτερο. Το τελείωσα με το ζόρι, έτσι γιατί ήθελα να το τελειώσω. Νομίζω πως, για να σου αρέσει, ή πρέπει να είσαι πολύ φανατικός κάποιων επιστημονικών θεωριών, ή πρέπει να γουστάρεις να διαβάζεις πράγματα που μοιάζουν ακαταλαβίστικα ή ανούσια. Δεν μπορείς να πεις ότι είναι κακό βιβλίο, ή χαζό βιβλίο. Το αντίθετο, μάλλον. Είναι τόσο έξυπνο που δεν μπορείς να το διαβάσεις. Ορισμένες ιστορίες που περιλαμβάνει μού άρεσαν, ομολογουμένως, όμως δεν ήταν πολλές.
Majipoor Chronicles του Robert Silverberg
Το Majipoor Chronicles είναι το δεύτερο της σειράς Majipoor που ξεκινά με το Lord Valentine's Castle το οποίο είχα διαβάσει το 2021. Είναι μια συλλογή από διηγήματα και νουβέλες που διαδραματίζονται μέσα στην Ιστορία αυτού του φανταστικού πλανήτη, ξεκινώντας από το βαθύ παρελθόν και πηγαίνοντας προς το παρόν, καθώς ένας χαρακτήρας από το Lord Valentine's Castle τα βιώνει ως οράματα (αλλά είναι γραμμένα με κανονικό τρόπο αφήγησης). Αν και οι ιστορίες όλες είναι αρκετά ευφάνταστες, δεν μπορώ να πω ότι με συνεπήραν. Πάντα αισθανόμουν ότι κάτι έλειπε. Μου έδιναν μια χλιαρή, μια διαδικαστική εντύπωση. Παρότι δεν θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το ύφος ξύλινο ή ανιαρό, ένιωθα ότι δεν ήταν εκεί κάτι που θα έπρεπε να ήταν – μια πιο ζωηρή ζωντάνια.
The Yellow Fairy Book του Andrew Lang
Αυτό είναι ένα υπέροχο βιβλίο με παραμύθια, το οποίο μου έκανε κάτι που σπάνια μού κάνουν τα βιβλία τα τελευταία 10-και-βάλε χρόνια: με ενέπνευσε να γράψω κάτι παρόμοιο. Ή ίσως όχι και τόσο παρόμοιο, αλλά με τη βασική μορφή παραμυθιού: ταΚρυσταλλένια Φτερά και τοΕίδωλο. Το The Yellow Fairy Book δεν είναι παραμύθια για μικρά παιδιά, αν και θα μπορούσαν να διαβαστούν και σε μικρά παιδιά. Τα παραμύθια του είναι παράξενα και απρόβλεπτα. Συμβαίνουν εξωφρενικά πράγματα μέσα τους. Σε εκπλήσσουν σε κάθε στιγμή. Ορισμένα, όμως, μοιάζουν το ένα να είναι αντιγραφή του άλλου: οι ομοιότητες είναι τόσες πολλές που δεν μπορείς να τις αγνοήσεις. Είναι σαν να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο παράδειγμα, παρότι το παράδειγμα αυτό φαίνεται τελείως τρελό. Θέλω να διαβάσω κι άλλα βιβλία του Lang (τα οποία είναι συλλογές παραμυθιών που δεν είναι όλα δικά του: τα έχει συγκεντρώσει από παραδώσεις και μύθους)· ίσως να με εμπνεύσουν κι εμένα να γράψω περισσότερες παραμυθοειδείς ιστορίες.
The Zen Gun του Barrington J. Bayley
Φέρε στο μυαλό σου το Dune και την ψυχεδελική κουλτούρα του ’60 και θα αρχίσεις να πλησιάζεις να καταλάβεις τι είναι το Zen Gun. Ψυχεδελικές ιδέες σε κάθε σελίδα. Συνεχώς ανατροπές. Συνεχώς παρουσιάζονται καινούργια μέρη και καινούργιοι χαρακτήρες. Και το βιβλίο είναι μικρό. Πράγμα που ήταν και το μοναδικό μου παράπονο. Γιατί έπρεπε να είναι τόσο μικρό, γαμώτο; Είναι πολύ διασκεδαστικό και πολύ έξυπνο. 200 σελίδες ακόμα από αυτό – τουλάχιστον 200 – δεν θα με χαλούσαν καθόλου!
The Riddle-Master of Hed, Heir of Sea and Fire, Harpist in the Wind της Patricia A. McKillip
Η κλασική τριλογία Riddle-Master της Patricia A. McKillip, από την αρχή κιόλας, δημιουργεί ένα κλίμα μυθικό και παραμυθένιο, χωρίς αυτό να σημαίνει αφελές ή απλοϊκό. Το αντίθετο, μάλιστα. Και από ένα σημείο και μετά, τα πράγματα γίνονται τελείως ψυχεδελικά. Γίνονται τόσο ψυχεδελικά που... θα ήθελα κάτι λιγότερο ψυχεδελικό. Ο κόσμος του Riddle-Master κυριαρχείται από τη μαγεία, με όλη τη σημασία της λέξης. Τα πάντα είναι μαγεία. Αλλά όχι μαγεία τύπου Dungeons & Dragons. Μαγεία που είναι συνυφασμένη με τη φύση του κόσμου, και οι μάγοι είναι σχεδόν θεοί που φτιάχνουν την πραγματικότητα.
The Citadel of Forgotten Myths του Michael Moorcock
Το καινούργιο βιβλίο του Moorcock. Έχω γράψει βιβλιοκριτική.
The Rediscovery of Man του Cordwainer Smith
Από παλιά ήθελα να το διαβάσω αυτό· επιτέλους, τα κατάφερα. Είναι επιστημονική φαντασία, υποτίθεται, αλλά εκείνο το είδος επιστημονικής φαντασίας που από τη μια θυμίζει αλληγορία, από την άλλη ψυχεδελική ιστορία. Είναι, ουσιαστικά, μια συλλογή με σουρεαλιστικά διηγήματα και νουβέλες τα οποία διαδραματίζονται στον ίδιο φουτουριστικό φανταστικό κόσμο και λαμβάνουν χώρα σε διαφορετικές εποχές του: οπότε βλέπεις η τεχνολογία να έχει αλλάξει από το ένα διήγημα στο άλλο, το ίδιο και οι νοοτροπίες, η πολιτική, και τα λοιπά. Και οι ιστορίες, καθώς τις διάβαζα από την πρώτη ώς την τελευταία, είχα την εντύπωση ότι γίνονται ολοένα και πιο τρελές. Η τελευταία, δε, A Planet Named Shayol, είναι ίσως η πιο εξωφρενική απ’όλες. Μοιάζει να έχει βγει κατευθείαν από σουρεαλιστικό πίνακα. Αναρωτιέσαι πώς ο συγγραφέας τα σκέφτηκα αυτά τα πράγματα. Το μυαλό του είχε φτάσει στα όρια, αναμφίβολα. Το Rediscovery of Man μού άρεσε, όμως, κυρίως ως curiosity που λένε: δηλαδή, κάτι το περίεργο που θέλεις να το δεις απλά και μόνο για την περιεργοσύνη του. Δεν αισθάνθηκα να αγαπώ πραγματικά καμία από αυτές τις ιστορίες, εκτός, ίσως, από την πρώτη, αν θυμάμαι καλά – το Scanners Live in Vain. Επίσης, κάπου-κάπου, το ύφος μού θύμισε και λίγο τον J. G. Ballard...
The Warrior of World’s End, The Enchantress of World’s End, The Immortal of World’s End, The Barbarian of World’s End, The Pirate of World’s End, Giant of World’s End του Lin Carter
Μια ανέλπιστα καλή σειρά φαντασίας. Πριν από έναν χρόνο, είχα διαβάσει το Thongor and the Wizard of Lemuria, του ίδιου συγγραφέα, και είχα απογοητευτεί τελείως. Η σειρά Gondwane με εξέπληξε πολύ ευχάριστα, και μου άλλαξε γνώμη για τον Lin Carter. Διαβάστε τη βιβλιοκριτική μου.
The Magus του John Fowles
Ένα βιβλίο ξεκάθαρα σουρεαλιστικό και ψυχεδελικό· ξεκάθαρα της γενιάς των χίπηδων και εκείνου του ρεύματος. Επίσης, θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις ακόμα και «μυστικιστικό», αν και ο ίδιος ο αφηγητής μας θέλει να δίνει λογικές εξηγήσεις στα πάντα. Ένα πολύ διφορούμενο και παράξενο βιβλίο. Έχω, φυσικά, γράψει βιβλιοκριτική, όχι τόσο για να το σχολιάσω αλλά περισσότερο, ίσως, σε μια προσπάθειά μου να βγάλω κάποιο νόημα.
Blood Song του Anthony Ryan
Όταν το ξεκίνησα μου φάνηκε υποσχόμενο ίσως. Μετά, κατάλαβα ότι είναι ένα ακόμα από εκείνα τα στερεοτυπικά σύγχρονα βιβλία επικής φαντασίας όπου ο κόσμος είναι «μεσαιωνικός και σκληρός» και οι λύκοι έχουν κάποιο «ιδιαίτερο νόημα» και η μαγεία είναι «σκοτεινή και ακατανόητη». Σας θυμίζει κάτι; Ναι, μια ολόκληρη ορδή από παρόμοια βιβλία. Το Blood Song δεν είναι άσχημο, αν θες να διαβάσεις (ξανά) κάτι τέτοιο· αλλά δεν ήθελα να διαβάσω (ξανά) κάτι τέτοιο. Τα έχουμε δει· πάμε να δούμε και τίποτ’ άλλο... Του έδωσα, ωστόσο, μια ευκαιρία μέχρι τις πρώτες 100-και-κάτι σελίδες, μήπως παρουσιάσει κάτι το πιο περίεργο, κάτι το πιο ιδιαίτερο στην πλοκή ή στον φανταστικό κόσμο του: αλλά τζίφος. Έτσι, κάπου εκεί το εγκατέλειψα.
Escardy Gap των James Lovegrove & Peter Crowther
Το Escardy Gap είναι από τη μια horror, από την άλλη meta-fiction, κι από την άλλη απλά μαγικός ρεαλισμός. Δεν βγάζει και πολύ νόημα η πλοκή: είναι η κλασική περίπτωση όπου τέρατα εμφανίζονται σε μια μικρή πόλη για να την καταστρέψουν. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Γιατί το ξέρεις ότι είναι ιστορία, το ξέρεις ότι αυτά τα γράφει ένας συγγραφέας ο οποίος παρουσιάζεται από την αρχή κιόλας του βιβλίου. Οπότε, τίποτα δεν είναι πραγματικό... έτσι; Και το τέλος το αποδεικνύει.
Bloodstone του Karl Edward Wagner
Το είχα διαβάσει παλιότερα, και είχα κάνει και βιβλιοκριτική γι’αυτό μαζί με άλλα του Wagner, το 2010. Ήταν από τα παλιά, καλά βιβλία που ήθελα να ξαναδιαβάσω οπωσδήποτε. Και τώρα βρήκα την ευκαιρία. Και δεν με απογοήτευσε. Καθόλου. Αν μη τι άλλο, όπως είχε συμβεί όταν ξαναδιάβασα το Amberτου Zelazny, το εκτίμησα περισσότερο.
Dark Crusade του Karl Edward Wagner
Ό,τι έγραψα για το Bloodstone ισχύει και γι’αυτό το βιβλίο. Και, από μια άποψη, νομίζω ότι μου αρέσει περισσότερο από το Bloodstone. Από μια άλλη άποψη, όχι. Το τέλος είναι, ομολογουμένως, λιγάκι απότομο. Αλλά, όπως και το Bloodstone, αυτό είναι ένα βιβλίο που φαίνεται να έχει γραφτεί διαισθητικά – δηλαδή, ξεκινώντας μια κατάσταση και εξελίσσοντάς την – κι αυτό πάντα το εκτιμώ. Και το ότι ο Kane είναι ένας τελείως αμφιλεγόμενος χαρακτήρας το εκτιμώ επίσης. Κανονικά, θα έπρεπε να ήταν ο villain. Είναι πραγματικά κακός. Όχι όπως ο Elric του Moorcock. Δεν είναι «παρεξηγημένος». Είναι κακός. Τέλος. Αλλά μετά πάντα κάτι συμβαίνει και δεν μπορείς να τον δεις σαν τελείως κακό. Κάτι βάσει περιστάσεων, συνήθως. Ένα άλλο που πρόσεξα στο Dark Crusade είναι ότι μοιάζει λίγο με το Bloodstone υπό την έννοια ότι ο Kane πάλι σκέφτεται να ξεκινήσει μια αυτοκρατορία. Μα δεν έχει τίποτ’ άλλο στο μυαλό του;
Children of the Dragon του Frank Robinson
Αυτό το βιβλίο είναι φαντασίας αναμφίβολα – έχει φανταστικούς τόπους, φανταστικά ονόματα, φανταστικές καταστάσεις – αλλά δεν έχει καθόλου μαγικά στοιχεία. Μαγεία δεν υπάρχει σ’αυτό τον κόσμο, και ούτε τίποτε άλλα θαυμαστά και παράξενα πράγματα. Μόνο ένα φανταστικό πλάσμα νομίζω πως έχει, κι αυτό είναι κάτι σαν βόδι. Το Children of the Dragon μοιάζει περισσότερο με μυθιστόρημα εναλλακτικής ιστορίας, αλλά ούτε τέτοιο μπορεί να είναι, γιατί οι καταστάσεις και οι τόποι δεν έχουν καμία σχέση με τον κόσμο μας. Είναι ένας τελείως άλλος κόσμος, αν και παρουσιάζει πάλι μια αυτοκρατορία. Το κλασικό concept της αυτοκρατορίας. Όμως περιγράφεται με τέτοιο τρόπο που κρατά το ενδιαφέρον από την αρχή του βιβλίου ώς το τέλος. Θα μπορούσες να πεις ότι το Children of the Dragon μοιάζει λίγο με το Α Song of Ice and Fire αν το Α Song of Ice and Fire ήταν γραμμένο πιο συμπυκνωμένα. Στο Children of the Dragon εμφανίζονται διάφοροι χαρακτήρες, αλλά επίσης ορισμένες καταστάσεις είναι γραμμένες σε εντελώς ανοιχτή οπτική γωνία, δείχνοντας πολλά γεγονότα μαζί, πολιορκίες και κατακτήσεις που ολοκληρώνονται μέσα σε μερικές σελίδες μόνο. Και η ιστορία συνεχώς προχωρά· πουθενά δεν βαλτώνει. Δεν βαριέσαι σε καμία περίπτωση. Γίνονται πολλές ανατροπές. Τους χαρακτήρες μπορείς ή να τους αγαπήσεις ή να τους μισήσεις – ή και τα δύο συγχρόνως. Κανένας δεν είναι πραγματικά «καλός» ή πραγματικά «κακός» – αν και ο αρχικός αυτοκράτορας γέρνει προς το «κακός». Όμως και οι υποτιθέμενοι καλοί είναι καλοί μόνο με την πολύ γενική έννοια, ότι αντιδρούν εναντίον ενός καταπιεστικού καθεστώτος· κατά τα άλλα, είναι φονιάδες και καθάρματα, και το ξέρουν. Η θεματολογία του Children of the Dragon μπορείς να πεις ότι είναι η αυτοκρατορία και η επανάσταση, και η αυτοκρατορία ξανά. Ένας ατέρμονος κύκλος, μέσα στον οποίο ήρωες ανυψώνονται και γκρεμίζονται, αυτοκράτορες κάθονται σε θρόνους για να καταστραφούν, νίκες έρχονται για να αποκαλυφθεί ότι δεν λύνουν τα προβλήματα, οι καλοί μετατρέπονται σε κακούς, οι κακοί σε καλούς, δεινά παρουσιάζονται αποκεί που δεν θα το περίμενες (αλλά θα έπρεπε). Γενικά, είναι ένα βιβλίο που το βρήκα πολύ ενδιαφέρον, και νομίζω πως είναι από τα αγαπημένα μου αυτό τον χρόνο – ή, ίσως, όχι μόνο γι’αυτό τον χρόνο. Δεν είναι πολύ μικρό, αλλά ούτε και πολύ μεγάλο. Όμως σίγουρα είναι μικρό για τα τόσα πράγματα που παρουσιάζει. Αν ο Frank Robinson έγραφε σαν τους σύγχρονους συγγραφείς φαντασίας, θα είχε γράψει τριλογία με όλ’ αυτά. Τουλάχιστον.