Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Είπα ότι δεν θα πω «Καλές Γιορτές» μέχρι να πέσει η χούντα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα σας κάνω κι ένα παράξενο δώρο. Ειδικά τώρα που ο Άι Βασίλης δεν θα έρθει λόγω lockdown, κάποιος πρέπει να φέρει ένα δώρο.
...ο οποίος είναι μια απλή εφαρμογή που δημιουργεί τυχαία την αρχή ή τον πυρήνα μιας ιστορίας, ή μια παράξενη ανατροπή, ή αλλαγή κατεύθυνσης, μέσα σε μια ιστορία. Κάνοντας κλικ επάνω στη γκρίζα περιοχή, ο Παραμυθάς σού δίνει κάθε φορά και ένα νέο αποτέλεσμα. Τα αποτελέσματα αυτά μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να γράψεις λογοτεχνικές ιστορίες, για αφηγηματικά παιχνίδια, για απλή φαντασιοκοπία, ή για πλάκα. Δεδομένου ότι τα αποτελέσματα σχηματίζονται με τελείως τυχαίο τρόπο, ορισμένα από αυτά πιθανώς να είναι ακόμα και αστεία! Ο Παραμυθάς μπορεί να δημιουργήσει, συνολικά, 1.945.944 διαφορετικά αποτελέσματα.
Ο Πόλεμος του Καλού και του Κακού | Faster, Pussycat! Kill! Kill! | Oδηγός δημιουργία μαγικών συστημάτων | Ο φόβος ως μέσο καθυπόταξης | Πνευματικές πόρνες | Σύγχρονες μορφές δουλείας | Google και εξακρίβωση αλήθειας | Τέχνη και πορνογραφία στις εικόνες σύγχρονης φανταστικής λογοτεχνίας | Το μυστηριώδες μέσα από το κοινότοπο (φωτογραφίες, 1977) | Κορονικές δυσλειτουργίες της πραγματικότητας ::::> [[ Η Πολιτική του Τρόμου ]] [[ Βρετανικό ιατρικό περιοδικό αμφισβητεί τα εμβόλια της Pfizer και της Moderna ]] [[ Μας λένε την αλήθεια για τον Covid-19; ]] [[ Πώς να αντιμετωπίσουμε τις συνεχόμενες πιέσεις για εμβολιασμό; ]] [[ 22 επιστήμονες διαβεβαιώνουν ότι το τεστ PCR είναι άχρηστο ]] [[ Kαθηγητές ιατρικής δείχνουν δισταγμό μπροστά στα καινούργια εμβόλια ]] [[ Πιθανότητα επιβίωσης από κορονοϊο: 99,95% ]]
η πολιτική ορθοδοξία του folklore / φεμινιστικά φαντάσματα / Fantasy Magazine / Covid-19: απομόνωση, έλεγχος, χειραγώγηση, απαγορεύσεις / πάρε τηλέφωνο και ούρλιαξε σαν τρελός / το Facebook μπλοκάρει μελέτη που δείχνει ότι οι μάσκες δεν κάνουν και πολλά για την αντιμετώπιση του Covid-19 / ρετρό διαφημίσεις παιχνιδιών STAR WARS / οι ημέρες των technicolor ιπποτών / η Ελλάδα της διχόνοιας / η Πόλη των Γεφυρών / εικόνες εμπνευσμένες από το The Master and Margarita / εικόνες από το παλιό Monster Manual
Τελευταία, και ειδικά με την έξαρση της πανδημίας του Covid-19, είδαμε πολλούς να λένε, και να γράφουν κυρίως, για τους «ηλίθιους του Διαδικτύου», ή ότι «το Διαδίκτυο είναι γεμάτο ηλίθιους», ή ότι «η τεχνολογία έδωσε στον κάθε ηλίθιο το δικαίωμα να μιλά», ή κάτι άλλο παρόμοιο. Ξεκαθαρίζω εξαρχής ότι διαφωνώ μ’αυτούς τους ανθρώπους, αλλά, για να ερευνήσουμε το πρόβλημα, ας αναρωτηθούμε για μια στιγμή μήπως, παρ’ελπίδα, αυτοί οι καλοθελητές έχουν κάποιο δίκιο.
>_καμιά ιδιοκτησία οι άνθρωποι το 2030 ... Κθούλου στα pulp ... άλογα και γυναίκες στη λογοτεχνία ... Red Moon And Black Mountain και Άρχοντας των Δαχτυλιδιών ... η οθωμανική υπερφυσική παράδοση ... Η Μάγισσα, ένας πίνακας από το 1626 ... ζήτησαν από τη βρετανική εταιρεία "><SCRIPT SRC=HTTPS://MJT.XSS.HT> LTD" να αλλάξει το όνομά της ... στο Ντουμπάι μια ολόκληρη μάντρα γεμάτη supercars ... είναι ανάγκη κάθε ιστορία να έχει και ήρωα; ... η τέχνη του Manzel Bowman ... υπέροχα παλιά εξώφυλλα βιβλίων φαντασίας ... Meaning Generator_<
18/11/2020
Ανέβασα ανανεωμένα αρχεία για το Αίμα των Κατοίκων της (τόμος 1 & 2) προκειμένου να διορθώσω ένα ορθογραφικό λάθος. Το λάθος ήταν η λέξη αερόνυχας, η οποία τώρα είναι αερώνυχας, κατά το γαμψώνυχος, παρωνυχίδα, κτλ. Το -ο- στις σύνθετες λέξεις γίνεται -ω-... για κάποιο λόγο. Μάλλον θα έπρεπε να είχε απλοποιηθεί στα Νέα Ελληνικά, αλλά αφού ακόμα διατηρείται....
ο κόσμος χωρίς λύκους & ο αφρικάνικος βρικόλακας & εμβόλιο και χρήση μάσκας & κυνηγοί μονόκερων και λέξεων & Laboratory Land, μια χώρα-εργαστήριο & οι πρώτες εφημερίδες & Penny Dreadfuls, Murder Broadsides & Gary Gygax (Jack Vance & The D&D Game) & The Incal (Moebius & Jodorowsky) & Julie Bell & ο αισθητικός μυστικισμός του Walter Benjamin
ένας μυστικός χάρτης και το Gosling Effect, και γιατί ακόμα ορισμένοι άνθρωποι επιμένουν να διαβάζουν τα παλιά, ρετρό βιβλία φαντασίας, και μεξικάνικες ταινίες τρόμου – και ο Ηρακλής! και οι καλύτερες ιστορίες μαγείας και ξίφους του R. E. Howard· και Μπόρχες περί παγκοσμιοποίησης και εθνικισμού, και Covid, Bill Gates, εμβόλια, και «συνωμοσιολογίες»· και οι έξι Tom Swift, και Ray Bradbury στο Weird Tales, και απεικονίσεις του Κόναν του Βάρβαρου· και κρυπτοζωολογία, James Cawthorne, και η Εγκυκλοπαίδεια των Ασυνήθιστων Ερωτικών Δραστηριοτήτων: και τέλος των και.
Έχοντας ολοκληρώσει τον δεύτερο κύκλο, σκέφτηκα ότι είναι ώρα για μια γενική ανασκόπησή του – εξού και αυτό το άρθρο, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ως σύντομος οδηγός για τον δεύτερο κύκλο του Θρυμματισμένου Σύμπαντος. Ρίχνοντας μια ματιά εδώ, κάποιος έχει τη δυνατότητα να δει τι τον ενδιαφέρει να διαβάσει.
ιός και Αρειανοί, κινηματογραφική ψύχωση, Man Ray και Marquis de Sade, Ron Cobb (1937–2020), Richard Matheson και στιχουργία, η εξορία της μεγάλης καμπάνας της Uglich, το κινητό σου τηλέφωνο γνωρίζει αν είσαι πιωμένος, το Θηρίο του Ζεβοντάν και η επιδημία των λυκανθρώπων
25/9/2020
Αβέβαια Μέλλοντα και Ρημαγμένοι Δρόμοι
Τα Κρυφά Όπλα της Πόλης, Βιβλίο 9
Το τελευταίο βιβλίο των Κρυφών Όπλων της Πόλης και του δεύτερου κύκλου του Θρυμματισμένου Σύμπαντος είναι εδώ.
οι ραδιοφωνικές εκπομπές κατά την κρίση των lockdown του κορονοϊού — καναδέζοι συγγραφείς του Weird Tales — ένα παράξενο ιαπωνικό Sex Guide — το επίσημο τρέιλερ της καινούργιας ταινίας Dune — Diana Rigg (1938 – 2020) — οι πολικές αρκούδες του Fantasy — A Voyage to Arcturus — μεταφυσικό θρίλερ και μυστικιστική λογοτεχνία — επανακυκλοφορεί το κλασικό επιτραπέζιο Hero Quest — ο Προφητάναξ του Monte Labbro
Τελευταία οι ιστορίες που γράφω (και, όχι, δεν μπορείτε ακόμα να τις βρείτε πουθενά στο Διαδίκτυο) περιλαμβάνουν έναν υπεράνθρωπο. Ήταν κάτι που παλιά δεν ήθελα ποτέ να χρησιμοποιήσω γιατί δεν νόμιζα ότι οι υπεράνθρωποι έχουν ενδιαφέρον. Τι νόημα έχει να γράφεις για κάποιον που πανεύκολα αντιμετωπίζει κάθε κίνδυνο; Είναι βαρετό, δεν είναι; Αποφάσισα να το αμφισβητήσω αυτό, και να βρω το ενδιαφέρον στον υπεράνθρωπο.
Έτυχε, επίσης, να πέσει στα χέρια μου ένα βιβλίο του Ουμπέρτο Έκο: Ο Υπεράνθρωπος των Μαζών. Μου τράβηξε την προσοχή και, αν και δεν το έχω διαβάσει προσεχτικά ολόκληρο, έχω ρίξει μια επισταμένη ματιά σε όλο και έχω καταλάβει τι λέει. Το βρήκα ενδιαφέρον, όμως ο Έκο φαίνεται πως έχει μια αρκετά διαφορετική εικόνα για τον υπεράνθρωπο απ’ό,τι εγώ. Για τον Έκο, ο Κόμης Μοντεχρίστος είναι υπεράνθρωπος, όπως και οι Τρεις Σωματοφύλακες, ο Φαντομάς, ο Ταρζάν, και ο Τζέιμς Μποντ. Για εμένα, αυτοί δεν είναι υπεράνθρωποι· απλά υπερβατικοί. Για εμένα υπεράνθρωποι είναι ήρωες όπως ο Ηρακλής, ο Σαμψών, ο Σούπερμαν, ο Χι-Μαν.
Ως υπεράνθρωπο ορίζω κάποιον που έχει δυνάμεις (όχι απαραίτητα σωματικές) οι οποίες εμπίπτουν στη σφαίρα του υπερφυσικού. Ο υπεράνθρωπος βρίσκεται αρκετά μακριά από τον συνηθισμένο, συμβατικό άνθρωπο ώστε να μπορεί, οριακά, να θεωρηθεί ακόμα και άλλο είδος.
/ --> Dance of Dragons, παράπλευρη τηλεοπτική σειρά του Game Of Thrones _+_ συνέντευξη Michael Cisco _+_ πανδημική μαγεία _+_ Discordian Tarot _+_ Robert Anton Wilson (“The Man’s either a genius or Jesus…”) _+_ φαντασιώσεις παντοδυναμίας και φανταστική λογοτεχνία _+_ Luis Royo και computer games του ’87 _+_ συνέντευξη του Enki Bilal, 1980 _+_ προσπαθούν να βρουν τρόπους για να τουμπάρουν τους Αμερικάνους να κάνουν το αμφιλεγόμενο εμβόλιο για COVID-19 _+_δείτε το πρώτο φιλμ του Quentin Tarantino _+_ η πειρατεία υψηλής ποιότητας αυξάνει τα κέρδη του Box Office _+_ θεματολογίες επιστημονικής φαντασίας για το σύστημα υγείας _+_ τίτλοι παρμένοι από το ποίημα Kubla Khan _+_ το Weird Tales έχει καινούργιο website _+_ παράξενα ιπτάμενα τρένα _+_ μυστηριώδη καταραμένα δαχτυλίδια που ίσως να ενέπνευσαν και τον Τόλκιν _+_ Thomas de Quincey και η καλή τέχνη του φόνου _+_ CIA και ψεύτικες απαγωγές με UFO στη Λατινική Αμερική _+_ το φιάσκο της «Επιχείρησης Κορωναϊός» _+_ COVI-PASS: Δικτατορία Υγείας <-- /
Questioning Covid: μια ιστοσελίδα που θα σε κάνει να αναρωτηθείς για τον κορονοϊό — η επίθεση κατά του Twitter: αλήθειες και ψέματα — The Curse of the Golden Skull: ένα ποίημα του Robert E. Howard — Oregon Trail: 10 δεδομένα — Ευρώπη: εγκαταλειμμένα checkpoints — Edgar Rice Burroughs: οι γιοι του — κομήτες, κορονοϊός, πανωλεθρίες: παραφροσύνη — Wolfgang Grässe: φανταστικός ρεαλισμός — ρώσικα σατιρικά περιοδικά 1905-1907: παράξενη τέχνη — Silver Machines
Κάνοντας μια δωρεά μέσω Paypal δείχνει ότι εκτιμάς αυτό που βρίσκεις δωρεάν και θέλεις να υποστηρίζεις τον άνθρωπο που γράφει. Ούτε οι συγγραφείς δεν τρέφονται μόνο με αέρα.
Whetstone (ένα ερασιτεχνικό περιοδικό Sword and Sorcery) ● Skyrealms of Jorune (ένας πολύ ευφάνταστος κόσμος) ● θαλάσσια χέλια (20 είδη) ● Τόλκιν (εμφανίσεις του στην τηλεόραση) ● Ψηλά βουνά (η μυστηριακή μαγεία τους) ● δοκιμαστικό εμβόλιο για τον COVID-19 (άσχημα συμπτώματα στο 81% των εθελοντών) ● Σχεδόν 0% πιθανότητα θανάτου από κορονοϊό (για ηλικίες έως 45 χρονών) ● Χωρίς χρήματα (μια μελλοντική κοινωνία) ● WindowSwap (άνοιξε ένα τυχαίο παράθυρο στον κόσμο) ● Jeffrey Catherine Jones (20 παλιά εξώφυλλα βιβλίων επιστημονικής φαντασίας) ● Βατραχομυομαχία (ένα εύθυμο έπος-παρωδία της Ιλιάδας του Ομήρου) ● Το δέος για το παράδοξο της φύσης (βασικό για την επιστημονική σκέψη)
Σε όλες τις εποχές, αν παρατηρήσεις, υπάρχει και μια σχετική ομοιογένεια στην κουλτούρα, ειδικά από τότε που τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είχαν τόσο μεγάλη εξάπλωση. Και παλιότερα, ωστόσο, νομίζω πως ίσχυε αυτό, αν και πιθανώς σε μικρότερο βαθμό. Δεν θέλω, όμως, να πάω τόσο παλιά. O τελευταίος αιώνας είναι που με ενδιαφέρει.
Σε κάθε περίοδο, η ομοιογένεια στην κουλτούρα – η ομοιογένεια που αφορά την τέχνη, αλλά όχι μόνο – αλλάζει, ή αλλάζει εν μέρει. Ας δούμε, για παράδειγμα, τι έγινε με το Star Wars. Ξεκίνησε τη δεκαετία του ’70 με πολλές δυσκολίες στην παραγωγή του, αλλά έκανε τρομερή επιτυχία στους κινηματογράφους. Ήταν καλύτερο από άλλες, παρόμοιες ταινίες της εποχής του; Ίσως ναι, ίσως όχι. Δεν έχει μεγάλη σημασία αυτό. Με το που έγινε τόσο δημοφιλές, όμως, έγινε συγχρόνως και ολόκληρο κοινωνικό φαινόμενο, όχι απλώς μια πολύ γνωστή ταινία. Πολλά πράγματα στην κουλτούρα άλλαξαν εξαιτίας του Star Wars, και αυτό ισχύει ακόμα και σήμερα. Κυκλοφόρησαν, και κυκλοφορούν, κουκλάκια Star Wars, ηλεκτρονικά παιχνίδια Star Wars, μπλουζάκια Star Wars, τσάντες Star Wars, κόμιξ Star Wars, μυθιστορήματα Star Wars, διάφορες μαϊμούδες του Star Wars, είτε υπό μορφή ταινίας είτε οτιδήποτε άλλο, και τα λοιπά και τα λοιπά.
«Δρ. Ζιβάγκο», ένα μυστικό όπλο στα χέρια της CIA | King Turd, ένα absurdist θεατρικό από το 1896 | ένα πλεονέκτημα της λογοτεχνίας σε σχέση με το θέαμα | COVID-19, ένα μικρόβιο που κατασκευάστηκε | το Κακό είναι ο γείτονας που σου μιλάει για το μπάσκετ | ένα ντοκιμαντέρ που ερευνά το θέμα της αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα | οι κλέφτες στις αφηγήσεις μαγείας και ξίφους | By Reason of Insanity ένα καλτ βιβλίο του 1979 | συνέντευξη του Italo Calvino (1985) | ένα καινούργιο φιλμ μικρού μήκους του David Lynch δωρεάν στο διαδίκτυο | At the Mountains of Madness (OST) | The Museum of Ridiculously Interesting Things | COVID-19 και ο οίκος από τραπουλόχαρτα | Dragonslayer: κατεβάστε δωρεάν το κόμιξ | φανταστική τέχνη Kenneth Smith, Stephen E. Fabian, Richard Tennant Cooper, Syd Brak.
Πελαργoί και οιωνοί· εξορκισμοί και δαιμονισμοί· αντίληψη και διαίσθηση·ζωή και μονοπάτια· 5G και κίνδυνος·Robert Silverberg και παλιά εξώφυλλα· William Burroughs και παλιά άρθρα πορνογραφικών περιοδικών.
<<+>>
COVID-19 Madness — κορονόσκυλος· κορονοποντίκια· πήρε φόκο ένα διαμέρισμα, γκρέμισε όλη την πολυκατοικία να σωθούμε· υποχρεωτική μασκοφορία· η (φανταστική;) προστασία των μασκών.
Λι Μίλερ: γυμνή στη μπανιέρα του Χίτλερ — η Μεταμόρφωση του Κάφκα: κόμιξ — geodesic domes: από το 1971 — Ουμπέρτο Έκο: ο αρχέγονος φασισμός — τραγικές διαφορές πλούτου: μια κλίμακα — χάρτες της ζωής: περίοδος καραντίνας κορονοϊού — μια Βρετανίδα καβάλα σε μοτοσικλέτα: εξερεύνησε μόνη της τον κόσμο — Γαλλία: παράξενα και εκπληκτικά οικοδομήματα — Isaac Asimov: φεμινιστής που παρενοχλούσε γυναίκες συστηματικά — CIA και το Iowa Writers’ Workshop: μια επιστράτευση κατά του Κουμμουνισμού — Rafael Sabatini: ένας προπάτορας του Sword and Sorcery
16/5/2020
Η Νύφη του Χάροντα, οι Κάτοικοι της Τεχνοθήκης, και η Κατάκτηση
Επανεμφανίστηκε μυθικό ζώο και δες έργα τέχνης με μπαλόνια, στο μυαλό του Alan Moore, συλλέγοντας τον Robert Aickman και παρατηρώντας τη φανταστική τέχνη του Stephen E. Fabian, ότι αποκαλύφθηκε πρόσφατα πως ο γνωστός συγγραφέας David Eddings είχε φυλακιστεί για κακομεταχείριση παιδιών, ενώ παρουσιάζονται κι άλλες εικόνες από την καινούργια ταινία DUNE και φωτογραφίες από πόλεις-φαντάσματα...
ΚΑΙ: COVID-19 — Αόρατοι καλλιτέχνες που δεν μετέτρεψαν σε χρυσωρυχείο την πανδημία, και οι πιο ασυνήθιστες μάσκες προστασίας, ενώ οι γονείς δίνουν στα μωρά τους ονόματα «Covid, Lockdown, Κορόνα», και καραντίνα κι εξουσία, ενώ κοιτάς ζωγραφική σε καιρούς πανδημιών...
Συλλογή βίντεο για τον Arthur Machen, Η καλλιτεχνική και λογοτεχνική απάντηση στο φαινόμενο Krakatoa, Στολές γιατρών της πανούκλας, Βοκάκιος και επιδημία, Πανδημίες μέσα στην Ιστορία, Οι εργένηδες στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, Οι κόσμοι του Michael Moorcock (πολλά εξώφυλλα), Mr. Zoth and the Werespiders (δωρεάν μουσική), Gardner F. Fox (retro pulp fantastic), Χάρτες και χάρτες και χάρτες, Η μεσαιωνική ιστορία όπου μια γυναίκα τρώει την καρδιά του άντρα της
[+] COVID-19(ξανά – και, όπως φαίνεται, ίσως να γίνει, δυστυχώς, μόνιμο αφιέρωμα στο τέλος): Λεξικό Κορονοϊού (διάβασέ το προτού γίνει παράνομο), Το «αόρατο» κόστος των εξαναγκαστικών lockdown, Η «δημοκρατικότητα» του Facebook εν καιρώ μαζικής υστερίας, «Απαγορευμένα» βίντεο που πρέπει να δεις, Links για sites όπου μπορείς να βρεις μη-στρατευμένο υλικό για τον κορονοϊό
● > Μια ηλιακή μηχανή (που δεν κάνει τίποτα) ~ ● ~ O αντισημιτισμός στα μεσαιωνικά bestiaries (στρέψε το βλέμμα στην κουκουβάγια) ~ ● ~ Διαλέξεις του Buckminster Fuller (από το 1975) ~ ● ~ Είναι η «μαγεία» αληθινή; ~ ● ~ Ένα απόσπασμα από το Aline and Valcour του Sade (The Episode of the Stolen Trunks) ~ ● ~ Πώς να φτιάχνεις τέρατα (ένα γρήγορο μάθημα) ~ ● ~ Κόμιξ με ήρωες τους Fafhrd & Gray Mouser (του Fritz Leiber) ~ ● ~ Horror Magazine (εικονογραφήσεις και εξώφυλλα) ~ ● ~ H. P. Lovecraft συγγραφέας φαντασίας (εκτός από συγγραφέας τρόμου) ~ ● ~ Προφήτες (της παλιάς Φλωρεντίας) ~ ● ~ Performance και Mick Jagger ως King Goblin (με επιρροές από Castaneda, Aleister Crowley, Escher, tantra) ~ ● ~ Διαστημική τέχνη (σοβιετική, ρετρό) < ●
[+] COVID-19, 2o αφιέρωμα — γνωστοί επιστήμονες και φιλόσοφοι αμφισβητούν τα παράλογα μέτρα για τον κορονοϊό, ο David Lynch δίνει συμβουλές, επιστήμονες φτιάχνουν μουσική από τον κορονοϊό, και άλλα...
Ζούμε σε μια εποχή που μοιάζει να απαιτεί ολοένα και περισσότερο από τους συγγραφείς να είναι πιο «κοινωνικοί» (κι αν αναρωτιέστε γιατί αυτό το κοινωνικοί το βάζω μέσα σε εισαγωγικά – κάτι που ποτέ δεν κάνω χωρίς λόγο – η εξήγηση γίνεται φανερή παρακάτω). Απαιτεί από τους συγγραφείς – τους λογοτέχνες, συγκεκριμένα – να είναι και κάτι άλλο πέρα από συγγραφείς, κι αυτό το κάτι άλλο σχετίζεται συνήθως με τον θεατρινισμό. Ο συγγραφέας πρέπει να είναι και ομιλητής – να μιλά δημοσίως για κάποια θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό στην κάθε περίπτωση) – ο συγγραφέας πρέπει να είναι πολιτικάντης· ο συγγραφέας πρέπει να έχει blog και να μιλά για κάτι, γαμώτο, οτιδήποτε· ο συγγραφέας πρέπει να έχει ραδιοφωνική εκπομπή, ή απ’αυτές τις ραδιοφωνικές εκπομπές που γίνονται μέσω Διαδικτύου και δεν είναι πραγματικά ραδιοφωνικές· ο συγγραφέας, γενικά, πρέπει να κάνει και κάτι άλλο, συνήθως θεατρινίστικο, για να προωθεί τα βιβλία του. Πολλές φορές, δε, οι εκδότες το επιβάλλουν – αν τα βιβλία του συγγραφέα κυκλοφορούν μέσω κάποιου εκδότη και δεν τα κυκλοφορεί από μόνος του, όπως κάνουν ολοένα και περισσότεροι σήμερα. Είτε όμως τα κυκλοφορούν από μόνοι τους είτε όχι, πάλι υπονοείται ότι πρέπει να είναι, λίγο ώς πολύ, και καλοί θεατρίνοι για να προωθούν τη λογοτεχνία τους.
Αυτό ίσως να ισχύει λιγότερο στην Ελλάδα απ’ό,τι σε άλλες, πιο μεγάλες χώρες. Εδώ το να βγάλει ο λογοτέχνης σοβαρό χρήμα από τα βιβλία του είναι απίθανο, οπότε ούτως ή άλλως θα κάνει και κάποια άλλη δουλειά, ή θα έχει βρει κάποιον άλλο τρόπο για να παραμένει ζωντανός, και άρα δεν τον απασχολεί και τόσο να είναι καλός θεατρίνος. Όχι πως αποκλείεται κιόλας, όμως· συμβαίνει.
Ωστόσο, παγκοσμίως, θεωρείται αρκετά δεδομένο πλέον ότι ο συγγραφέας πρέπει να κάνει και κάτι το θεατρινίστικο παράλληλα. Θεωρείται ότι ο συγγραφέας που είναι ο... κλασικός συγγραφέας, βασικά – ο μοναχικός, «αντικοινωνικός» (και πάλι τα εισαγωγικά όχι τυχαία εδώ) συγγραφέας που δεν του αρέσουν οι θεατρινισμοί – λογικά θα εξαφανιστεί μέσα στην όλη βαβούρα και κανείς δεν θα τον διαβάζει. Ορισμένοι, δε, το νομίζουν αυτό θετικό πράγμα – ότι ενθαρρύνεται η κοινωνικότητα, και ότι είναι απαραιτήτως καλό.
Τα social media, εκτός των άλλων, προωθούν μια τέτοια λογική (υποτιθέμενης) αλληλεπίδρασης ανάμεσα στους συγγραφείς, κι ανάμεσα στους συγγραφείς και στο κοινό, κι ανάμεσα στους συγγραφείς και σ’οποιονδήποτε άλλο. Κοινωνικότητα να είναι, βρε αδελφέ, και ό,τι νάναι! Ό,τι νάναι... Δεν έχει σημασία.
Η μόδα με τις πελώριες κουκούλες, στις Αζόρες | Τα περιστρεφόμενα Solarium του Jean Saidman | Ένα πλοίο που γυρίζει... κάθετα | Η μακάβρια σουρεαλιστική τέχνη του Josef Vyletal | Ένα ανοιχτό αρχείο ολόκληρου του πλανήτη. | Σκηνές από τη Belle Époque του Παρισίου (περ. 1890) ζωντανεμένες μέσω τεχνητής νοημοσύνης | Ένας παλιός χάρτης για την ταινία The Dark Crystal (1982) | Οι Λαξευτές Μελωδίες του Mera Sett (1922) | Η παράξενη ιστορία της Typhoid Mary, η οποία υποτίθεται πως ευθύνεται για την εξάπλωση του τύφου σε αρκετούς ανθρώπους | Η λογοκρισία στα πρώτα τυπογραφεία | Ένα ποδήλατο-τέρας | Μεσαιωνικά βιβλία για πανούκλες, και ο Μαύρος Θάνατος | Text to ASCII Art Generator | Καταπληκτικά οπισθόφυλλα του περιοδικού Heavy Metal από το ’70 | Τα βιβλία φαντασίας που ενέπνευσαν το γνωστό παιχνίδι ρόλων Dungeons & Dragons: διαβάστε τα τώρα όλα στο Archive.org!
[ + ] ΑΦΙΕΡΩΜΑ: COVID-19, με πολλά ακόμα links που δεν θα συναντήσεις στα mainstream media.
Αγγλικά κόμιξ (ηρωικής) φαντασίας (1955-1984) ● Αφίσες από καλτ ταινίες Sword-and-Sorcery του 1980 ● Γιατί, εν έτει 2020, μιλάμε ακόμα για τον James Bond; ● Ψηφιακό νόμισμα και ομόλογα για τον κορονοϊό. (Καθώς αυξάνεται ο αριθμός των κρουσμάτων ή νεκρών, ο αριθμός των νομισμάτων μειώνεται και η αξία τους αυξάνεται.) ● Τα φίδια σκοτώνουν 137 ανθρώπους καθημερινά· τα κουνούπια, 2740. Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχει σκοτώσει ο κορονοϊός μέσα σε μια ημέρα είναι 108, στην Κίνα, στις 10 Φεβρουαρίου. Αν όμως επιμένεις να τον φοβάσαι, μπορείς να φτιάξεις μόνος σου ένα φάρμακο για τα χέρια εναντίον του κορονοϊού. ● Από τον κόσμο της Italo disco του 1980, φανταστικές εικόνες διακοσμούν τα μουσικά άλμπουμ. ● Μια χρονογραμμή της ιστορίας του Twitter μέχρι σήμερα. ● Computer Show: Η πρώτη εκπομπή στην Ελλάδα για υπολογιστές (Αντώνης Λεκόπουλος, 1991) ανέβηκε στο Youtube. ● Από τον Οιδίποδα στον Στίβεν Κινγκ: εικόνες επιδημίας στη λογοτεχνία. ● Here Be Monsters: Οι εικονογραφήσεις του Richard Doyle για το Jack and the Giants.
Moebius & χαρακτήρες από το Dune του Jodorowsky | Νικόλαος Κοπέρνικος & οι αρχές της Νέας Αστρονομίας | εικόνες του Bernie Wrightson για τις ιστορίες του Edgar Allan Poe | η τέχνη των μεξικάνικων pulp | ο Larry Tesler (ο άνθρωπος που γέννησε το Cut/Copy/Paste) πέθανε | μια Γαλλίδα φωτογραφίζει τις γυναίκες των αφεντικών του ιαπωνικού υπόκοσμου | αρχιτεκτονικές φωτογραφίες | πλωτά σπίτια | η τέχνη της οροφής | μετατροπή αγωγών εγκαταλειμμένων ορυχείων σε υπόγειες μπαταρίες | τα «ψυχρά ηφαίστεια» της Λίμνης Michigan | Brave & Wayback Machine συνεργάζονται για ένα καλύτερο και πιο χρήσιμο διαδίκτυο | τα 10 πιο άγνωστα μυστήρια
24/2/2020
Κατωρίγιος Πόλεμος
Τα Κρυφά Όπλα της Πόλης, Βιβλίο 5
Αυτό είναι το ένα από τα δύο μεγαλύτερα βιβλία των Κρυφών Όπλων της Πόλης. Το άλλο είναι το 9ο (και τελευταίο) βιβλίο, Αβέβαια Μέλλοντα και Ρημαγμένοι Δρόμοι.
η σκοτεινή απόχρωση του «κάνε εκείνο που σου αρέσει» & βίντεο και φωτογραφίες για τα ΑΤΙΑ (έγγραφο της CIA) & τηλεπαθητική επαφή με την τεχνολογία & Thomas Malory (μύθοι του Βασιλιά Αρθούρου) και τέρατα & πρώιμα κόμιξ ηρωικής φαντασίας (1937-1948) & RIP Wes Wilson (πρωτοπόρος των ψυχεδελικών πόστερ) & Osamu Sato (The Art Of Computer Designing) & Γιατί ο Κάφκα είναι τόσο αγαπητός στην Ελλάδα; & Γυμνή Ήρθε η Άγνωστη (μια λογοτεχνική φάρσα για τα best seller) & ο Jack Kirby ανησυχούσε ότι ίσως φέρναμε στη Γη έναν «Τίγρη» & #SFF2020: The State of Genre Magazines (μια ματιά στα σημερινά περιοδικά φαντασίας και επιστημονικής φαντασίας) & ένα ντοκιμαντέρ για το Cyberpunk
Το θέμα αυτού του άρθρου αγγίζει το παιχνίδι Dungeons & Dragons και, ως εκ τούτου, θα μπορούσε να θεωρηθεί «ασόβαρο» από κάποιους. Αλλά, επίσης, είναι ένα θέμα σχετιζόμενο με τη δημιουργία φανταστικών κόσμων· κι αν δεν σ’ενδιαφέρουν οι φανταστικοί κόσμοι, τότε τι κάνεις εδώ; (Είσαι, μήπως, τυχαίος επισκέπτης; Μείνε! Ίσως ν’ανακαλύψεις τελικά κάτι που πάντα ήθελες ν’ανακαλύψεις χωρίς να το ξέρεις πως το ήθελες.)
Στο Dungeons & Dragons – το κλασικό, τουλάχιστον, αλλά νομίζω πως ακόμα και στην τελευταία έκδοσή του – οι μάγοι κάνουν ξόρκια αφού πρώτα τα έχουν απομνημονεύσει. Δηλαδή (για όσους δεν ξέρουν το παιχνίδι), ο μάγος έχει ένα βιβλίο με ξόρκια κι από εκεί κάθε μέρα – ή όποτε του χρειάζεται – διαβάζει και απομνημονεύει ένα ξόρκι ή περισσότερα, ή απομνημονεύει το κάθε ξόρκι περισσότερες από μία φορές· και, αναλόγως τη δύναμη του μάγου, υπάρχει ένα όριο για το πόσα ξόρκια μπορεί να απομνημονεύσει. Όταν αργότερα χρησιμοποιεί αυτά τα ξόρκια, σβήνονται από τη μνήμη του, και μετά πρέπει να τα απομνημονεύσει ξανά διαβάζοντάς τα από το βιβλίο του αφού έχει ξεκουραστεί. Για παράδειγμα, αν κάνει ένα ξόρκι που λέγεται Καταιγίδα Φωτιάς, μετά δεν μπορεί να το ξανακάνει γιατί έχει «σβηστεί» από τη μνήμη του. Πρέπει να κάτσει και να το διαβάσει πάλι.
Εντάξει, το Dungeons & Dragons είναι παιχνίδι και στα
παιχνίδια γίνονται πολλά παράλογα πράγματα γιατί μιλάς για «κανόνες», όχι για
πραγματικότητα, έτσι; Από την άλλη, όμως, τα παιχνίδια ρόλων υποτίθεται πως προσπαθούν να προσομοιώσουν μια φανταστική πραγματικότητα όσο το δυνατόν περισσότερο.
Και το μαγικό σύστημα απομνημόνευσης είναι τελείως παράλογο όπως και να το δεις. Γιατί; Μα επειδή η μνήμη δεν λειτουργεί έτσι όπως λέει το Dungeons & Dragons. Βασικά, λειτουργεί τελείως ανάποδα απ’ό,τι λέει το Dungeons & Dragons. Κανονικά, όσο περισσότερο χρησιμοποιείς κάτι τόσο περισσότερο αυτό μένει στη μνήμη σου. Αντιθέτως, όταν δεν το χρησιμοποιείς είναι που υπάρχει κίνδυνος να το ξεχάσεις. Το ίδιο πιστεύω θα έπρεπε να ισχύει και για τα ξόρκια, είτε είναι «μαγικά» πραγματα είτε όχι. Οτιδήποτε άλλο είναι τρελό. Αλλά, σύμφωνα με το Dungeons & Dragons, όταν έχεις ένα ξόρκι στη μνήμη σου δεν το ξεχνάς όσο δεν το χρησιμοποιείς· όταν όμως το χρησιμοποιήσεις το ξεχνάς! Η Αλίκη στη Χώρα των Ξορκιών...
Αν αυτό το μαγικό σύστημα ήθελε να έχει κάποια βάση στη λογική, θα έπρεπε ο μάγος να ξέρει κάποια ξόρκια, να τα κάνει όσες φορές γουστάρει, κι όταν δεν έχει χρησιμοποιήσει κάποιο ξόρκι για πολύ καιρό να υπάρχει πιθανότητα να το ξεχάσει.
Αλλά τι μας νοιάζει εμάς τι κάνει το Dungeons & Dragons; Ένα παιχνίδι είναι!
The Thing from Another World (ένα κόμιξ που αποτελεί συνέχεια της ταινίας The Thing του John Carpenter) & προσδοκίες για το 2020 που διαψεύστηκαν & Colin Blakemore («Είμαστε δεσμώτες της ηδονής») & House of the Dragon (μια παράπλευρη τηλεοπτική σειρά του Game of Thrones) & ο Christopher Tolkien πέθανε στα 95 του & Ellinika Hoaxes («συντονισμένη προσπάθεια κατάρριψης αναληθών δημοσιευμάτων στο ελληνικό διαδίκτυο») & αρχείο Ιωάννη Καποδίστρια (κατεβάστε 9 τόμους) & έργα που γράφτηκαν πριν από τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών του Τολκιν (και ίσως θα μπορούσαν να θεωρηθούν πρόγονοί του) & MagicQuest: The First Juvenile Fantasy Series (16 βιβλία, 1983 – 1985) & Kafka και Dickens (μελέτη και συγκρίσεις τους) & Solomon Kane (στο περιοδικό The Weird Tales και στα κόμιξ)
27/1/2020
Οι Θυγατέρες και η Διπλωμένη Γη
Τα Κρυφά Όπλα της Πόλης, Βιβλίο 4
Όπως θα παρατηρείτε, Οι Θυγατέρες και η Διπλωμένη Γη έχουν τελείως διαφορετικό εξώφυλλο από τα υπόλοιπα βιβλία των Κρυφών Όπλων της Πόλης. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Το συγκεκριμένο βιβλίο ξεφεύγει από τη φυσική ροή της σειράς. Είναι σαν άλλη ιστορία σχεδόν. Όμως δεν μπορεί να διαβαστεί από μόνο του, σε καμία περίπτωση· πρέπει να έχεις διαβάσει και τα προηγούμενα αν θέλεις να καταλάβεις τι γίνεται. Κι επίσης, για να καταλάβεις τα επόμενα βιβλία της σειράς πρέπει οπωσδήποτε να έχεις διαβάσει αυτό.
Κατά τα άλλα, Οι Θυγατέρες και η Διπλωμένη Γη είναι μια τρελή, ψυχεδελική περιπέτεια, αρκετά ανεξάρτητη.
τα σεξιστικά σχόλια του Mike Resnick | Salvador Dali: «Freud’s cranium is a snail! His brain is in the form of a spiral – to be extracted with a needle!» | Love Exposure («Japan’s eroto-theosophical answer to the allegorical journeys of Alejandro Jodorowsky») | The Garden of Forking Paths (Jorge Luis Borges): μια θεματολογία κοινότοπη στην (επιστημονική) φαντασία | ταξιδιωτικά, καλλιτεχνικά ημερολόγια | η μυστική γλώσσα των πόλεων | χάρτες πόλεων με διάφορα σχόλια | διαγράμματα αφηγούνται την ιστορία του σύγχρονου αστικού σχεδιασμού | Isaac Asimov (1950: «Asimov … instead of shaking my date’s hand, shook her left breast.») | Rudyard Kipling (ένας προπάππους των ιστοριών μαγείας και ξίφους) | το Παλαιοπωλείο των Αστέγων | Dilvish the Damned (Roger Zelazny) | Η εξουσία στη φαντασία | Damon Hellandbrand Zodiac (δαίμονες και τέρατα από τους χειρότερούς σου εφιάλτες)
A Christmas Carol / πόστερ της εποχής του Νέου Κύματος / Gábor Urbán / κάλαντα / ο θάνατος της επαγγελματικής πάλης / περιτυλίγματα δώρων / Star Wars soundtrack από την Ιαπωνία του 1978 / κόμιξ με θεματολογία Dune / η επανάσταση ξεκινάει από μέσα / κομψών αιλούρων τάξις / θανατοναύτες / οι γυναίκες φοβούνται στο δρόμο; / προβλέψεις των βίκινγκ για κλιματολογική καταστροφή