Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Αν σας αρέσουν τα μυθιστορήματα και διηγήματα που βρίσκετε εδώ
τελείως δωρεάν, μπορείτε να το δείξετε κάνοντας μια δωρεά με τον πιο ασφαλή
τρόπο στο διαδίκτυο.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Φανταστείτε έναν πελώριο πλανήτη που γύρω του τυλίγεται, σαν φίδι, ένας εξίσου πελώριος πλωτός ποταμός. Και φανταστείτε ότι σ'αυτό τον πλανήτη έχουν αναγεννηθεί όλοι όσοι έζησαν ποτέ στη Γη, από τους προϊστορικούς ανθρώπους μέχρι τους σύγχρονους, τεχνολογικά εξελιγμένους ανθρώπους που 21ου αιώνα. Αυτός είναι ο Ποταμόκοσμος (Riverworld) του P. J. Farmer.
Η Γη μας, σύμφωνα με την ιστορία του Farmer, καταστρέφεται το 2008 (και το παράδοξο είναι πως άρχισα να διαβάζω αυτή την τετραλογία στις αρχές του 2008, το οποίο δεν έχει ακόμα βγει, επομένως εξακολουθώ να διατηρώ κάποιες ελπίδες ότι η Γη θα καταστραφεί!), εξαιτίας εξωγήινων, που, παρότι ήρθαν να μας βρουν φιλικά, εμείς τα σκατώσαμε κι έτσι αναγκάστηκαν να μας διαλύσουν. Στερεοτυπικό, το ξέρω· αλλά η τετραλογία δε βασίζεται σ'αυτό.
Η ιστορία μας αρχίζει όταν ο
Richard Francis Burton, ο Άγγλος εξερευνητής που είχε
ψάξει για τις πηγές του Νείλου (ανάμεσα σε άλλα κατορθώματά του), ξυπνά και βρίσκει τον εαυτό του να αιωρείται σ'ένα παράξενο κενό, με εκατομμύρια άλλους ανθρώπους γύρω του, κοιμισμένους. Οι άνθρωποι είναι ξαπλωμένοι σε ατελείωτες κάθετες και οριζόντιες σειρές. Ο Burton προσπαθεί να κινηθεί, κάτι «χαλάει» στο όλο πλέγμα, και τα πάντα αρχίζουν να πέφτουν προς άγνωστη κατεύθυνση. Μέχρι που το σύστημα διορθώνεται πάλι και ένα σκάφος έρχεται, χτυπά τον Burton με κάποιου είδους υπνωτικό όπλο, και εκείνος χάνει τις αισθήσεις του.
Αργότερα, συνέρχεται στις όχθες ενός πελώριου ποταμού, και γύρω του βρίσκονται δεκάδες άλλοι άνθρωποι, από διάφορες εποχές της Γης. Το τελευταίο πράγμα που όλοι θυμούνται είναι η στιγμή του θανάτου τους.
Το πρώτο βιβλίο του Ποταμόκοσμου, To Your Scattered Bodies Go, μου θύμισε αρχικά την τηλεοπτική σειρά
Lost, όπου κάποιοι άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι βρίσκονται σ'ένα αφιλόξενο περιβάλλον και προσπαθούν να επιβιώσουν. Σταδιακά, βέβαια, ο
Ποταμόκοσμος βλέπουμε ότι δεν έχει καμία απολύτως ομοιότητα με το Lost.
Ο Burton αποφασίζει να μάθει πού πηγάζει ο γιγάντιος Ποταμός και, μαζί με κάποιους συντρόφους, φτιάχνει ένα πλοίο και ξεκινά. Στο δρόμο τους έχουν κάμποσες περιπέτειες και, σύντομα, ανακαλύπτουν ότι η ανθρωπότητα δεν είναι μόνη της σ'ετούτο τον καινούργιο κόσμο. Κάποιοι άλλοι έχουν μεταφέρει τους ανθρώπους σ'αυτό τον πλανήτη ως πειραματόζωα, και έχουν βάλει τους πράκτορές τους ανάμεσά τους. Η πλοκή του βιβλίου εξελίσσεται γρήγορα και, στο τέλος του
To Your Scattered Bodies Go, καταλήγουμε να έχουμε περισσότερες απορίες παρά απαντήσεις για το γενικότερο μυστήριο που σκεπάζει τον Ποταμόκοσμο.
Το δεύτερο βιβλίο, The Fabulous Riverboat, επικεντρώνεται γύρω από έναν άλλο χαρακτήρα, τον
Sam Clemens, επίσης γνωστό και ως Mark Twain. Ένας μετεωρίτης πέφτει στον Ποταμόκοσμο και, για πρώτη φορά, η ανθρωπότητα αποκτά μεταλλεύματα σ'αυτό τον μυστηριώδη πλανήτη. Μέχρι στιγμής, υπήρχε μόνο ξύλο ως βασικό υλικό για την κατασκευή πλοίων, οικοδομημάτων, κτλ. Ο Sam θέλει να αποκτήσει τον μετεωρίτη, για να φέρει μια τεχνολογική επανάσταση στον πλανήτη και για να φτιάξει ένα μεγάλο πλοίο, με το οποίο θα μπορέσει να ταξιδέψει εκεί όπου πηγάζει ο Ποταμός. Οι προσπάθειές του τον οδηγούν σε συγκρούσεις και ίντριγκες με διάφορους άλλους που επιθυμούν τον μετεωρίτη για τον εαυτό τους, ανάμεσα στους οποίους είναι και ο
Βασιλιάς Ιωάννης της Αγγλίας.
Τα επόμενα δύο βιβλία της τετραλογίας, The Dark Design και
The Magic Labyrinth, επικεντρώνονται και στον Sam Clemens και στον Francis Burton, αλλά και σε πολλούς άλλους χαρακτήρες. Με όλη την ανθρωπότητα αναγεννημένη στον Ποταμόκοσμο, ο Farmer δεν έχει έλλειψη από ήρωες για να παρουσιάζει. (Όπως γράφει στην αρχή του
The Dark Design, «Αν και ορισμένα από τα ονόματα στον Ποταμόκοσμο
είναι φανταστικά, οι χαρακτήρες είναι ή ήταν ζωντανοί. Μπορεί να μη σας αναφέρω, αλλά κι εσείς εδώ βρίσκεστε.» Τι να πει κανείς σ'αυτόν τον συγγραφέα!;) Η ιστορία συνεχίζεται με πολλές συγκρούσεις, περιπέτειες, ίντριγκες, και συνωμοσίες, ενώ, συγχρόνως, όλοι προσπαθούν να φτάσουν στην αρχή του γιγάντιου Ποταμού, ο οποίος εκτείνεται για εκατομμύρια χιλιόμετρα και στις όχθες του βρίσκονται τρισεκατομμύρια άνθρωποι από όλες τις εποχές της Γης.
Οι άνθρωποι είναι περιορισμένοι στις όχθες επειδή γύρω από τον Ποταμό υπάρχουν βουνά που είναι αδύνατον να τα σκαρφαλώσουν και να απομακρυνθούν. Επίσης, ο Ποταμόκοσμος δεν είναι όπως η Γη, ούτε στη χλωρίδα ούτε στην πανίδα. Τα φυτά είναι διαφορετικά, και ζώα δεν υπάρχουν· ούτε καν έντομα. Μια εξαίρεση είναι κάποια ψάρια στον Ποταμό, που ονομάζονται
dragonfish.
Οι άνθρωποι, ωστόσο, συνεχίζουν να έχουν την ανάγκη για τροφή και νερό. Κι αυτοί που έφτιαξαν τον Ποταμόκοσμο έχουν μεριμνήσει. Όταν οι γήινοι πρωτοεμφανίστηκαν στις όχθες, μαζί με τον καθένα υπήρχε κι ένα μεταλλικό, κυλινδρικό σκεύος· μέσα σ'αυτό το σκεύος ήταν φαγητό, ποτό, γλυκά, ακόμα και τσιγάρα. Πλάι στον Ποταμό, σε απόσταση ενός χιλιομέτρου το ένα από το άλλο, βρίσκονται μεγάλα, μεταλλικά μανιτάρια με στρογγυλές θυρίδες στην επιφάνειά τους· και οι άνθρωποι, σύντομα, ανακαλύπτουν ότι, βάζοντας ο καθένας το σκεύος του στη θυρίδα, μπορούν μία φορά την ημέρα, την αυγή, να το ξαναγεμίζουν με φαγητό και ποτό.
Επίσης, οι πάντες είναι αθάνατοι και αγέραστοι. Όταν κάποιος πεθάνει --ή, μάλλον,
σκοτωθεί, γιατί φυσικός θάνατος δεν υφίσταται στον Ποταμόκοσμο--, επανεμφανίζεται σε νέο σώμα, που είναι πανομοιότυπο με το προηγούμενο. Δεν εμφανίζεται, όμως, στο ίδιο σημείο του Ποταμού όπου βρισκόταν πριν· εμφανίζεται σε κάποιο
τυχαίο σημείο, που πιθανώς να απέχει δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα από το προηγούμενο.
Όπως βλέπουμε, ο Ποταμόκοσμος είναι ένας μυστηριώδης, παράξενος, και πολύπλοκος κόσμος. Και αυτά που αναφέρω εδώ δεν είναι παρά ένα δείγμα των όσων πραγματικά γράφονται στην τετραλογία.
Η γραφή του Farmer είναι καλή, αλλά όχι εξαιρετική. Διαβάζεις την ιστορία άνετα, χωρίς να ενθουσιάζεσαι από το ίδιο το ύφος. Τα βιβλία, όμως, γίνονται ολοένα και καλύτερα, από όλες τις απόψεις, καθώς προχωρούν. Το μόνο βασικό μου παράπονο από τον
Ποταμόκοσμο είναι το γεγονός ότι υπάρχουν σημεία όπου ο Farmer σε βομβαρδίζει με απίστευτα πολλές πληροφορίες που μοιάζουν να έχουν μικρή σημασία, όπως λεπτομερείς βιογραφικές πληροφορίες για τους χαρακτήρες του όταν ζούσαν στη Γη, καθώς και τεχνολογικές πληροφορίες για το πώς είναι φτιαγμένο το ένα εργαλείο και το άλλο. Είναι, βέβαια, πολύ εφευρετικός στα επιτεύγματά του, αλλά πόσες φορές είναι ανάγκη να μας περιγράψει κάτι που ήδη μας έχει πει; Το ίδιο ισχύει και για αρκετά γεγονότα που συνέβησαν, πχ, πριν από 150 σελίδες. Μας τα λέει ξανά, εν συντομία. Εγώ, πάντως, δεν τα είχα ξεχάσει, οπότε αυτό απλά μου χαλούσε τη ροή της αφήγησης.
Το νόημα, όμως, δεν είναι εκεί. Ο Ποταμόκοσμος εξακολουθεί να είναι μια εκπληκτική τετραλογία, όπου επικρατεί ένα αληθινά πανανθρώπινο χάος, και όλα αυτά τα περιβάλλει ένα πολύ ενδιαφέρον μυστήριο. Τι κρύβεται στις πηγές του Ποταμού; Ποιοι έφεραν την ανθρωπότητα εδώ και για ποιο σκοπό; Τι ακριβώς είναι οι πράκτορες που κρύβονται ανάμεσα στους άλλους ανθρώπους, και πώς προσπαθούν να κινήσουν τα γεγονότα της ανθρώπινης Ιστορίας στον Ποταμόκοσμο; Συγκρούσεις, πόλεμοι, και συνωμοσίες συμβαίνουν παντού. Οι άνθρωποι δεν έχουν αλλάξει, παρότι έχουν αναγεννηθεί σε σώματα που δεν γερνάνε. Έχουν ακριβώς τα ίδια πάθη όπως και όταν κατοικούσαν στη Γη. Μήπως εκείνοι που τους έφεραν εδώ τούς έφεραν για να εξελιχτούν ως είδος; Ορισμένοι το πιστεύουν αυτό, και μια νέα θρησκεία δημιουργείται, η οποία βασίζεται στην ειρήνη και στην κατανόηση. Κάποιοι άλλοι αδιαφορούν για το πώς ήρθαν εδώ και ζουν όπως ζούσαν ανέκαθεν. Και κάποιοι έχουν κάνει σκοπό αυτής της δεύτερης, αλλόκοτης ζωής τους να βρουν τις πηγές του Ποταμού και να μάθουν την αλήθεια για τον νέο κόσμο τους.
Νομίζω πως η τετραλογία του Ποταμόκοσμου είναι ικανή να υπνωτίσει τον αναγνώστη από την πρώτη σελίδα και να τον οδηγήσει ώς την τελευταία με αμείωτο ενδιαφέρον. Ακόμα κι αν σ'ορισμένα σημεία η ιστορία χάνει τη δύναμή της, αυτό δεν είναι παρά αναμενόμενο για ένα τόσο μεγάλο έργο. Το γενικότερο πλαίσιο και μυστήριο αποδείχτηκαν πάντοτε αρκετά για να με κάνουν να συνεχίσω.