Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
The DNA Cowboys: The Quest of the DNA Cowboys, Synaptic Manhunt, The Neural Atrocity, Last Stand of the DNA Cowboys του Mick Farren
Νομίζω πως το καλύτερο πράγμα σαυτή τη σειρά είναι ο κόσμος της, το φανταστικό σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται· οπότε, θα ξεκινήσω από εκεί. Πρόκειται για ένα θρυμματισμένο σύμπαν. Μπορείς να πεις ότι μοιάζει, κιόλας, με το δικό μου
Θρυμματισμένο Σύμπαν, αλλά πολύ λίγο μόνο, βασικά, επειδή υπάρχουν πολλοί αλληλοσυνδεόμενοι μεταξύ τους κόσμοι που ο ένας μπορεί να διαφέρει από τον άλλο από λίγο έως πάρα πολύ.
Πέρα από αυτούς τους κόσμους απλώνεται το Τίποτα (ή, μάλλον, τα τίποτα, αν θες να κάνεις ακριβή μετάφραση του όρου
the nothings που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας). Το Τίποτα είναι ένα μέρος όλο ομίχλες, χωρίς ουρανό, χωρίς γη, χωρίς...
τίποτα. Μόλις μπεις εκεί, εξαφανίζεσαι· γίνεσαι κι εσύ τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για οτιδήποτε άλλο πέσει εκεί.
Οι κόσμοι που υπάρχουν και όπου κατοικούν άνθρωποι συντηρούνται με μηχανήματα που κρατάνε την πραγματικότητα σταθερή σε μια συγκεκριμένη εμβέλεια ώστε να μην την καταπιεί το Τίποτα. Αυτά τα μηχανήματα στο εξής θα τα λέω
σταθεροποιητές στα ελληνικά. Αν θες να φύγεις από μια δεδομένη πραγματικότητα και να ταξιδέψεις αλλού, πρέπει να διασχίσεις το Τίποτα. Για να το κάνεις αυτό, πρέπει να έχεις μαζί σου φορητό σταθεροποιητή μια συσκευή αρκετά μικρή ώστε να πιάνεται στη ζώνη σου συνήθως, αλλά επίσης πολύ μικρότερης εμβέλειας από,τι οι σταθεροποιητές που κρατάνε σταθερή την πραγματικότητα ολόκληρων μικρόκοσμων. Οι φορητοί σταθεροποιητές κρατάνε την πραγματικότητα σταθερή γύρω σου και μόνο. Έτσι, για παράδειγμα, φαίνεται να βαδίζεις πάνω σε μια πεδιάδα που σχηματίζεται καθώς προχωράς, και ολόγυρα της πεδιάδας είναι πυκνές ομίχλες το Τίποτα. Ταξιδεύοντας έτσι, μπορείς να πας από τον έναν μικρόκοσμο στον άλλο.
Δεν είναι πάντα εύκολο να βρεις τον δρόμο σου. Συνήθως, μάλιστα, είναι πολύ δύσκολο. Υπάρχουν κάποιες γιγάντιες σαύρες, ωστόσο, που βοηθάνε στο ταξίδι, γιατί έχουν ένα ένστικτο με το οποίο μπορούν να διασχίζουν το Τίποτα. Το ίδιο συμβαίνει και με ορισμένους ιδιαίτερα χαρισματικούς ανθρώπους που μπορούμε να τους λέμε
οδηγούς. Διαισθάνονται τη σωστή κατεύθυνση μέσα από το Τίποτα.
Οι μικρόκοσμοι συντηρούνται όχι μόνο με τους σταθεροποιητές αλλά και με τα προϊόντα που τους στέλνονται από την Κεντρική Μονάδα μέσω ακτινών μεταβίβασης. Η Κεντρική Μονάδα βρίσκεται κάπου στο σύμπαν, κάπου μέσα στο Τίποτα. Όλα τα πράγματα που στέλνει είναι δωρεάν, με κάποιο βασικό έλεγχο μόνο. Δεν έχεις πάρα να πατήσεις μερικά πλήκτρα, να ζητήσεις ένα αυτοκίνητο, και το αυτοκίνητο έρχεται μέσω των ακτινών μεταβίβασης.
Αυτό είναι, σε γενικές γραμμές, το σκηνικό στη σειρά DNA Cowboys, και οφείλω να ομολογήσω ότι μου αρέσει. Είναι από τα πιο πρωτότυπα και δημιουργικά πράγματα που έχω συναντήσει στη φανταστική λογοτεχνία. Με κάνει να απορώ γιατί δεν έχω βρει και άλλα τόσο ευφάνταστα σκηνικά. Άλλωστε, το είδος υποτίθεται πως είναι
φαντασίας, σωστά;
Το πρώτο βιβλίο της σειράς έχει τον τίτλο The Quest of the DNA Cowboys. Βασικοί χαρακτήρες είναι δυο τύποι, ο Billy και ο Reave, που φεύγουν απτον μικρόκοσμό τους ο οποίος θυμίζει αμερικάνικη ύπαιθρο αποφασίζοντας να ταξιδέψουν μες στο Τίποτα παρότι βέβαια αυτό θεωρείται από όλους τους κατοίκους της περιοχής ψιλο-αυτοκτονικό. Η αιτιολογία που δίνεται γιαυτή την απόφαση των δύο νέων είναι, ουσιαστικά, η βαρεμάρα και τίποτα περισσότερο. Αρχίζουν, λοιπόν, να ταξιδεύουν κι έχουν διάφορες περιπέτειες· συναντούν σε άλλους κόσμους παράξενα όντα, παράξενες κοινωνίες, και τα λοιπά. Όλα αυτά θυμίζουν λιγάκι καταστάσεις όπως τα ταξίδια του Γκιούλιβερ ίσως. Δεν είναι άσχημο, ωστόσο. Συγχρόνως, διαβάζουμε για άλλα δύο πράγματα: για την A.A. Catto, μια γυναίκα που έχει σταματήσει την ηλικία της στην εφηβεία (αν και είναι πολύ μεγαλύτερη) και ανήκει στα μέλη της άρχουσας τάξης μιας καταπιεστικής πόλης· και για μια μυστηριώδη οντότητα που εμφανίζεται ως τρεις γυναίκες και ταξιδεύει μες στο σύμπαν με αντισυμβατικούς τρόπους εξερευνώντας αλλόκοτες γεωμετρίες και συναντώντας τους εχθρούς του σύμπαντος, τους Αποσταθεροποιητές, αυτούς που ευθύνονται για την ύπαρξη του Τίποτα, αυτούς που καταπίνουν ολόκληρους κόσμους.
Η γραφή δεν είναι και τόσο καλή. Είναι απλή, πολύ απλή, και ίσως λιγάκι απρόσεχτη. Οι χαρακτήρες, επίσης, θα μπορούσαν να ήταν και καλύτερα φτιαγμένοι, αν και δεν είναι πολύ άσχημοι. Ωστόσο, στην αρχή ειδικά, η αιτιολογία που ο Billy κι ο Reave φεύγουν απτην περιοχή τους μοιάζει βιαστική.
Η πλοκή είναι, κυρίως, το ταξίδι του Billy και του Reave. Στο δρόμο τους συναντούν κι έναν πλανόδιο μουσικό, ξανά και ξανά, που έχει το όνομα Minstrel Boy. Οι εμφανίσεις του μοιάζουν πολύ μυστήριες. Στο τέλος του βιβλίου, το οποίο είναι αρκετά μικρό, ο Billy και ο Reave βρίσκονται σε μια σχετικά επικίνδυνη κατάσταση, και ο Reave μένει φυλακισμένος σένα μέρος ενώ ο Billy φεύγει.
Το βιβλίο θα ήταν, ίσως, πολύ καλύτερο αν ήταν πιο καλογραμμένο.
Το επόμενο λέγεται Synaptic Manhunt, και είναι όντως πιο καλογραμμένο. Εδώ παρουσιάζεται ένας καινούργιος βασικός χαρακτήρας με το όνομα Jeb Stuart Ho. Είναι κάτι ανάμεσα σε μοναχό και νίντζα. Ανήκει σένα μοναστικό τάγμα που αποστολή τους είναι να προσέχουν, μέσω γιγάντιων περίπλοκων υπολογιστών, τις αναταραχές στο σύμπαν. Δίνουν στον Jeb Stuart Ho μια αποστολή: να βρει και να σκοτώσει μια γυναίκα η οποία βλέπουν ότι στο μέλλον θα προκαλέσει μεγάλα προβλήματα σε όλους τους κόσμους. Ο Jeb Stuart Ho ξεκινά, βαδίζοντας μες στο Τίποτα, ώστε να βρει έναν οδηγό. Αυτός ο οδηγός αποδεικνύεται να είναι ο Minstrel Boy. Αφού καταφέρνει να τον πείσει (εν μέρει απειλώντας τον) να έρθει μαζί του, ταξιδεύουν καβαλώντας γιγάντιες σαύρες και διασχίζουν το Τίποτα, για να φτάσουν στην πόλη της Litz, που είναι γεμάτη καζίνο, φώτα, πολύ πλούσιους, πολύ φτωχούς, και πολύ διεφθαρμένους. Ο στόχος του Jeb Stuart Ho είναι η A.A. Catto.
Ο Billy αυτή την περίοδο τυχαίνει να είναι νταβατζής στην Litz, με κάποιες οικονομικές δυσκολίες. Ο Reave τυχαίνει να είναι ερωτικό παιχνιδάκι της A.A. Catto. Όταν ο Jeb Stuart Ho και ο Minstrel Boy φτάνουν στη Litz, τα πράγματα αρχίζουν να παίρνουν φωτιά. Δεν λέω περισσότερα γιατί θα ήταν spoiler.
Η γραφή στο Synaptic Manhunt είναι καλύτερη, η πλοκή είναι
πολύ καλύτερη, οι χαρακτήρες επίσης. Είναι το αγαπημένο μου βιβλίο της σειράς. Μια περιπέτεια όλο ανατροπές, παραδοξότητες, και χαρακτήρες που οι προσωπικότητές τους κυμαίνονται από το παράξενο και το στριφνό ώς το γελοίο και το παρανοϊκό.
Το τρίτο βιβλίο της σειράς είναι το The Neural Atrocity. Εδώ η A.A. Catto έχει αρχίσει να εξαπολύει τους στρατούς της στο υπόλοιπο σύμπαν, και πόλεμος γίνεται παντού, ο ένας μικρόκοσμος πέφτει μετά τον άλλο. Οι μοναχοί του τάγματος του Jeb Stuart Ho απορούν πώς η Κεντρική Μονάδα επέτρεψε κάτι τέτοιο πώς συνεχίζει να οπλίζει την A.A. Catto, ενώ θα έπρεπε κανονικά να είχε διακόψει την τροφοδότηση. Ο Jeb Stuart Ho και μερικοί άλλοι μοναχοί αναλαμβάνουν να ταξιδέψουν ώς την Κεντρική Μονάδα και να τη σαμποτάρουν, γιατί προφανώς έχει χαλάσει. Εν τω μεταξύ, ο Billy και ο Minstrel Boy βρίσκονται αναμιγμένοι στον πανσυμπαντικό πόλεμο μαζί με κάτι άλλους μισθοφόρους, παγιδευμένοι σε μια πόλη που την πολιορκούν οι δυνάμεις της A.A. Catto. Προσπαθούν να ξεφύγουν από εκεί ώστε να επιβιώσουν.
Πάλι, δεν λέω περισσότερα γιατί θα ήταν spoiler. Στο τέλος, πάντως, του βιβλίου ο κόσμος καταστρέφεται και αναδημιουργείται.
Η γραφή είναι στο επίπεδο του Synaptic Manhunt και οι χαρακτήρες εξελίσσονται όμορφα. Κάπου-κάπου, βέβαια, τα πράγματα φαίνονται λιγάκι βιαστικά, ή ίσως και λιγάκι απλοϊκά. Θα μπορούσε άνετα να ήταν καλύτερα γραμμένο, αλλά αυτό δεν με χάλασε καθόλου.
Το τέταρτο βιβλίο της σειράς, το Last Stand of the DNA Cowboys, γράφτηκε
μετά από δώδεκα χρόνια, και προσωπικά με απογοήτευσε. Πρέπει, ωστόσο, να παραδεχτώ κάποια πράγματα. Πρώτον, η γραφή εδώ είναι ανώτερη σε σχέση με τα τρία προηγούμενα· ο Mick Farren έχει, προφανώς, γίνει ικανότερος συγγραφέας. Δεύτερον, οι χαρακτήρες φαίνονταν πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες· γενικά, είναι αρτιότερα φτιαγμένοι. Τρίτον, το ίδιο ισχύει και για ολόκληρο τον κόσμο· υπάρχουν πιο πολλές λεπτομέρειες, πιο πολλές εξηγήσεις, πιο πολλές ιδιαιτερότητες.
Εκεί, όμως, είναι και το πρόβλημα. Όλες αυτές οι εξηγήσεις και οι ιδιαιτερότητες δεν φαίνεται να συμβαδίσουν σωστά με όσα είχαν παρουσιαστεί στα προηγούμενα βιβλία. Δεν είναι τελείως άσχετα, αλλά καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά. Για παράδειγμα, στα πρώτα τρία βιβλία οι οδηγοί απλά έχουν το χάρισμα τη διαίσθηση να μπορούν να διασχίζουν το Τίποτα χωρίς να χάνονται. Εδώ μάς λέει τώρα ότι αυτό συμβαίνει επειδή έχουν μες στο μυαλό τους εμφυτευμένο ένα κομμάτι από μυαλό γιγάντιας σαύρας! Κι αυτή δεν είναι η μόνη λεπτομέρεια που φαίνεται να μην συμβαδίζει ακριβώς με το σκηνικό των πρώτων τριών βιβλίων...
Αλλά το χειρότερο είναι ότι εμφανίζεται ένας χαρακτήρας που στα προηγούμενα βιβλία υποτίθεται πως είχε σκοτωθεί. Ο Reave. Στο τέλος του δεύτερου βιβλίου, έτσι όπως παρουσιάζεται το περιστατικό, φαίνεται να σκοτώνεται. Και στο τρίτο βιβλίο δεν ξαναπαρουσιάζεται, άρα υποθέτεις ότι είναι νεκρός. Τώρα, στο τέταρτο βιβλίο, εμφανίζεται πάλι και χωρίς να δίνεται καμια εξήγηση πώς απέφυγε τον βέβαιο θάνατο! Επίσης, η προσωπικότητά του είναι τελείως αλλαγμένη· είναι ένας μισθοφόρος, πολύ έμπειρος στα όπλα και στην στρατηγική δηλαδή,
καμία σχέση με τον Reave των προηγούμενων βιβλίων. Σαν να είναι άλλος χαρακτήρας, ουσιαστικά.
Το Last Stand of the DNA Cowboys μοιάζει περισσότερο με
reimagining της σειράς παρά με συνέχεια. Αν το σκεφτείς μεμονωμένα, δεν είναι και τόσο άσχημο. Διαβάζεται άνετα. Αλλά το τέλος είναι άθλιο, κατά τη γνώμη μου. Είναι πολύ βιαστικό σαν ο συγγραφέας να βαρέθηκε και να είπε να το τελειώσει αφήνει πολλά ανολοκλήρωτα και ανεξήγητα πράγματα στην πλοκή, και (συγνώμη για το spoiler) σκοτώνει όλους τους βασικούς χαρακτήρες. Νομίζεις ότι ο Mick Farren απλά τους βαρέθηκε πια και είπε να τους καθαρίσει.
Για μένα, DNA Cowboys είναι τα πρώτα τρία βιβλία. Το τέταρτο, αν και καλύτερα γραμμένο (εντάξει, εκτός από το φινάλε), είναι μόνο ένα
reimagining· δεν έχει άμεση σχέση με τα προηγούμενα. Μπορείς να το διαβάσεις, αλλά ανεξάρτητα από τα άλλα.
Η σειρά, γενικά, με άφησε με καλές εντυπώσεις, όχι για τη γραφή, αλλά για το ευφάνταστο σκηνικό και την ευφάνταστη πλοκή της. Για να είμαι ειλικρινής, μου έδωσε έμπνευση κι αυτό έχει
πολύ καιρό να μου συμβεί με τα βιβλία που διαβάζω: έχει χρόνια να μου συμβεί. Το
DNA Cowboys είναι κάτι το όντως δημιουργικό και πρωτότυπο μέσα σένα είδος που έχει καταντήσει, στις μέρες μας τουλάχιστον, να επαναλαμβάνει τον εαυτό του. Ίσως να φταίει, βέβαια, ότι το
DNA Cowboys δεν είναι σύγχρονη σειρά. Αλλά αυτή δεν είναι δικαιολογία να μην είναι καλύτερη πιο ευφάνταστη, πιο δημιουργική και η σύγχρονη φανταστική λογοτεχνία.
Πάω στοίχημα πως το DNA Cowboys δεν είναι τόσο γνωστό όσο άλλες σειρές επειδή πάτησε τον «κάλο» διάφορων ατόμων που δεν θέλουν να βλέπουν στη λογοτεχνία τους κάποια πράγματα που αυτή η σειρά δεν φοβάται να παρουσιάσει: παράξενες σεξουαλικές σκηνές και σεξουαλικές παρεκτροπές, χρήση ναρκωτικών, χαρακτήρες που η ηθική τους είναι αμφιλεγόμενη, κοινωνίες παρακμασμένες.
Αλλά, αντιθέτως, αυτοί είναι μερικοί πολύ καλοί λόγοι για να διαβάσεις το
DNA Cowboys. Δεν είναι ιστορία για ανήλικα.